اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

هویت‌بخشی به مسلمانان از دستاوردهای برجسته انقلاب است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، هویت‌بخشی به مسلمانان را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

هویت‌بخشی به مسلمانان از دستاوردهای برجسته انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در تبریز  اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و پیدایش بیداری اسلامی در سراسر جهان اسلام، حرکت گسترده‌ای برای احیای تمدن اسلامی است که از طریق رجوع به قرآن امکان‌پذیر شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: قرآن، شناسنامه امت اسلامی و سند هویت مسلمانان است و در طول تاریخ اسلام، چشمه جوشان معرفت و انسانیت بوده و تمام مباحث دین‌شناسی، انسان‌شناسی و حتی جامعه‌شناسی مسلمانان از قرآن نشات گرفته است.

رحمانی اضافه کرد: بر همین اساس انقلاب اسلامی، نگاه مسلمانان به هستی، انسان و جامعه را به سمت نگاهی قرآنی سوق داد و با تمدن اسلامی‌ که برخاسته از قرآن است به مسلمانان استقلال و هویت بخشید.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه دین‌ستیزی و به انزوا کشیدن اسلام و تشیع در همه نقاط دنیا در دستور کار دشمنان بوده است، خاطرنشان کرد: در کشور اسلامی ایران این توطئه به صورت فزآیندی از سوی رژیم منحوس پهلوی و حاکمان آن دامن زده ‌شده و ابعاد آن روز به روز گسترده‌تر می‌شد.

وی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران نه تنها در داخل کشور به ستیز با دین پایان داده شد بلکه اضافه بر آن موجب احیا و عظمت اسلام و تشیع نیز شد.

رحمانی یادآور شد: البته آثار احیای مجدد آن محدود به داخل کشور نبود، بلکه جنبه جهانی داشته و در سراسر دنیا موجب عزت و افتخار مسلمان شد.

وی در ادامه با تشریح زوایای دیگری از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، خواستار تشریح دستاوردهای مهم انقلاب به نسل جدید شد و در این میان مسئولیت نیروهای انقلابی را خطیر و تعیین‌کننده دانست.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول