اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان:

انقلاب اسلامی ایران طلیعه فجر انقلاب‌های جهانی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان گفت: صبح صادق انقلاب اسلامی ایران، طلیعه فجر انقلاب‌های جهانی است.

انقلاب اسلامی ایران طلیعه فجر انقلاب‌های جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان ‌و ‌بلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در همایش قرآن، وحدت، بصیرت در مسجد الزهرا(س) آزادگان اظهار داشت: در سوره مبارک فجر سوگندهای بیدارکننده و بصیرت‌بخش زیادی وجود دارد که نخستین سوگند طلیعه فجر بوده و فجر یعنی سپیده صادق که ذات پروردگار به آن قسم خورده است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به جایگاه صبح صادق به عنوان پگاه راستین در بینش دین که مورد قسم قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: صبح صادق فرصت صفا،  نورانیت و شفافیت خاص است که با شکافتن افق مشرق طنین‌انداز هستی می‌شود.

سلیمانی گفت: صبح صادق یعنی حاکمیت نور و پایان گرفتن ظلمت شب و پشت سر گذاشتن خواب، سکوت و در جلو قرار دادن حرکت است.

امام جمعه زاهدان یادآور شد: صبح صادق آغاز جنبش و خیزش و پرش و حرکت همه موجودات زنده و پویا است و ظاهرا با این سوگندها صبح صادق را مد نظر داریم ولی قطعا توسعه در مفهوم نیازمند است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: وقتی قسم به فجر مطرح می‌شود یعنی قسم به هر روشنایی در دل هر تاریکی است به مانند فجر محرم، طلیعه سال جدید، عید قربان و فجر نماز جمعه است.

سلیمانی گفت: هر روشنایی که در دل تاریکی بدرخشد برای ما ارزشمند و مورد سوگند است و  درخشیدن اسلام و نور در دل تاریکی جهان عرب و درخشیدن انقلاب اسلامی در دل دنیای کفر و نفاق و نظام سلطه در عصر حاضر که همه محاسبات دنیای استکبار را انقلاب اسلامی درهم نوردید و انقلاب صبح صادق محرومین و مظلومین تبدیل شده است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: قسم به فجر یعنی قسم به درخشیدن و تابیدن سپیده دم صبح قیام نازنین آفرینش است.

سلیمانی فجر را رکن رکین هستی دانست و گفت: به صبح صادق سوگند می‌خوریم زیرا این سوگند بر این اساس است که عالم حساب، نظم و مدیر دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی یادآور ارزش‌های بنیادی و قرآنی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز بر تنوع چاپ قرآن مجید در کشورمان و جهان اسلام اشاره کرد و گفت: قرآن مجید یک نسخه واحد برای 72 ملت با گرایش‌ها و فرقه‌های متفاوت بوده که مانند آن در طول تاریخ آفریده نشده و هیچ سخن و حدیثی مانند قرآن وجود ندارد و اگر کسی در برابر آن ایستادگی کرده در ابتدا مردود شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی با بیان اینکه قرآن مجید در دنیا درخشندگی دارد، اظهار داشت: انقلاب با قرآن شکل گرفته و در سایه تعالیم آن استمرار پیدا می‌کند.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول