اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

انقلاب اسلامی نگاه ابزاری به زنان را تغییر داد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی نگاه ابزاری به زنان تغییر کرد و زنان جایگاه اصلی خویش را بازیافتند.

انقلاب اسلامی نگاه ابزاری به زنان را تغییر داد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در همایش رسالت و منزلت زنان در انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج اظهار داشت: دو امر مهم و اساسی بازگشت زنان به هویت اسلامی و بازیابی هویت انسانی نشأت گرفته از پیروزی انقلاب اسلامی است که امروز دامنه آن نیز به کشورهای دیگر اسلامی رسیده است.

وی افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در بیشتر کشورهای جهان روی جنسیت زنان کار می‌کردند و از آنان برای درآمدزایی و فروش کالا استفاده می‌کردند که با پیروزی انقلاب این نگاه ابزاری برچیده شد و زنان به آن هویت واقعی و جایگاه رفیعشان دست یافتند.

به گفته نماینده ولی فقیه در کردستان، نگاه ابزاری به زنان در کشورهای سرمایه‌داری و جهان سرمایه‌داری مطرح است چرا که آنان معتقدند که باید از هر راهی برای ثروت‌اندوزی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در ادامه با اشاره به تغییر نگاه جوامع به زنان با پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: اکنون زنان کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از جهات از مردان جلوترند و می‌توانند در مسیر کمالات مادی و معنوی جایگاه واقعی خود را بشناسند.

* زنان ایرانی الگوی جهانی شوند

وی در ادامه با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز زن ایرانی سرمشق و الگوی زنان مسلمان کشورهای دیگر است، اضافه کرد: زنان جامعه ما باید ضمن حفظ کرامت اسلامی و انسانی خویش، از هر جهاتی الگو و نمونه برای تمام جهان باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه زنان ایرانی باید به گونه‌ای باشند که الگوی جهانی شوند، افزود: دین مبین اسلام به دنبال حیات طیبه و زندگی باطینت، باصفا و آسایش همراه با علم و رسیدن به کمالات اسلامی است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی به جایگاه ویِژه زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف در مقایسه با زنان سایر کشورها اشاره کرد و بیان داشت: زنان ایرانی در جهات مختلف از جمله علمی در مقایسه با سایر بانوان کشورهای دیگر جلودار و پیشرو هستند.

وی با اشاره به فرمایش گهربار امام راحل (ره) درباره جایگاه و منزلت زنان در جامعه گفت: اگر در کشوری زنان به آن صفا و امنیت و تعالی فکری برسند هیچ مشکلی در آن جامعه نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در کردستان به نقش زنان در کشورهای عربی و موج بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: زنان شیردل در کشورهای یمن، بحرین و مصر در مقابله با حاکمان زورگو و تشکیل انقلاب‌های اسلامی نقش ارزنده‌ای داشته‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در ادامه بازیابی هویت اسلامی و تقویت خودباوری در بین زنان مسلمان را از محورهای اساسی انقلاب اسلامی برای نقش الگویی زنان ایرانی عنوان کرد.

* ایران پرچمدار نهضت اسلامی جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با اشاره به برکات و ثمرات انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب هم برای ایران و مسلمانان و هم برای مستضعفان جهان برکات زیادی داشته به طوری که پرچمدار نهضت اسلامی در جهان اسلام شده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با اشاره به الگو بودن کشورمان در تمامی زمینه‌ها برای سایر کشورهای مسلمان، تاکید کرد: باید سعی شود زنان مسلمان ایرانی نیز با الگوپذیری از بزرگان دین در این زمینه الگو و اسوه باشند.

وی در پایان با استناد به فرمایش امام راحل (ره) مبنی بر اینکه زن عنصر تابناکی است که زیربنای تمام فضیلت‌های انسانی است، خاطر نشان کرد: این امر نشان‌دهنده نگاه اسلامی انقلاب و امام به زنان است.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول