اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت حوزه هنری و به یاد مرحوم سید امرالله حسینی

نمایشگاه خوشنویسی یاد استاد در یاسوج برگزار شد

خبرگزاری فارس: به همت حوزه هنری و به یاد مرحوم سید امرالله حسینی پدر خوشنویسی کهگیلویه و بویراحمد، نمایشگاه خوشنویسی یاد استاد در این حوزه برگزار شد.

نمایشگاه خوشنویسی یاد استاد در یاسوج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز نمایشگاه خوشنویسی آثار هنرمند فقید استاد سید امرالله حسینی و شاگردان ممتاز وی با حضور صدها تن از هنرمندان، شاگردان و علاقمندان آن مرحوم در نگارخانه آیه حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این مراسم که مورد استقبال بی‌سابقه اصحاب فرهنگ و هنر این استان قرار گرفت، رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان و جمعی از پیشکسوتان هنری حضور داشتند که یاد و خاطره آن استاد را گرامی داشتند.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه یاد استاد 30 اثر خوشنویسی از هشت تن از شاگردان ممتاز آن مرحوم و همچنین تعدادی از آثار استاد حسینی روی دیوار رفته است.

رضا پارسیان‌نژاد افزود: این نمایشگاه با هدف بزرگداشت یاد و خاطره آن مرحوم برگزار شده و تا 27 بهمن‌ماه در نگارخانه حوزه هنری این استان دایر است.

وی با اشاره به ابعاد مختلف شخصیتی و هنری استاد حسینی گفت: این هنرمند بزرگ نقش تأثیرگذاری در فرهنگ و هنر این استان داشت و هنرمندان بی‌شماری را تحویل جامعه هنری کهگیلویه و بویراحمد داد.

پارسیان نژاد فقدان استاد حسینی را ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای اهالی فرهنگ و هنر بیان کرد و اظهار داشت: یاد و خاطره آن مرحوم همیشه در اذهان هنرمندان و مردم فرهنگ دوست استان جاودانه خواهد ماند

این مسئول امور هنری گفت: لازم است مسئولان استان یکی از میادین و اماکن شهر را به نام آن هنرمند سفر کرده نامگذاری کنند.

وی همچنین از ساخت تندیس زنده یاد استاد حسینی توسط استاد حقایقی از هنرمندان مجسمه ساز استان و همچنین برگزاری یادمان استاد حسینی در اسفند ماه جاری خبر داد.

در ادامه این برنامه دو تن از هنرمندان و شاگردان استاد سید امرالله حسینی به اجرای موسیقی و آواز پرداختند.

استاد سید امرالله حسینی پدر خوشنویسی استان کهگیلویه و بویراحمد و مؤسس انجمن خوشنویسان این استان چندی پیش بر اثر عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.

این هنرمند فقید بیش از سه دهه در ترویج و آموزش هنر خوشنویسی در این استان تلاش کرد و هنرمندان زیادی را تربیت نمود.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول