اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت خطبه غدیر صورت می‌گیرد

رقابت 230 اثر خوشنویسی در قزوین

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی بنیاد غدیر از رقابت 230 اثر خوشنویسی در جشنواره ملی نگارش خطبه غدیر در قزوین خبر داد.

رقابت 230 اثر خوشنویسی در قزوین
حجت‌الاسلام سیدعلی ارباب امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: نخستین جشنواره خوشنویسی ملی نگارش خطبه غدیر با هدف اشاعه و ترویج هنر خوشنویسی و پرداختن به واقعه مهم غدیر در قالب هنر از روز گذشته آغاز و اختتامیه آن نیز در 13 بهمن ماه برگزار می‌شود.
وی در رابطه‌ با بخش‌های این جشنواره بیان کرد: جشنواره خوشنویسی ملی نگارش خطبه غدیر با حضور 150 هنرمند خوشنویس از سراسر کشور و در دو بخش مسابقه و نمایشگاه برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی بنیاد غدیر ادامه داد: 230 اثر شرکت‌کننده در بخش مسابقه در دو قسمت نستعلیق و شکسته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که از این تعداد، 165 اثر در بخش نستعلیق و 45 اثر در قسمت شکسته شرکت می‌کنند.
ارباب اضافه کرد: آثار نستعلیق در نگارخانه مهر قزوین و آثار شکسته در فرهنگسرای بانو این شهر در معرض دید علاقه‌مندان به خوشنویسی و خطبه غدیر قرار گرفته است.
وی تأکید کرد: در هر کدام از بخش‌های مسابقه، سه اثر به عنوان آثار برتر برگزیده می‌شود و در بخش نمایشگاه نیز 65 اثر نستعلیق و 25 اثر شکسته در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
دبیر اجرایی بنیاد غدیر تصریح کرد: آثار ارزشمند و فاخری از اساتید به نام خوشنویسی از جمله پیله‌چی، فخاری، پگاه و آقاحسینی در این جشنواره شرکت دارند.
ارباب تشریح کرد: با توجه به این مهم که قزوین پایتخت هنر خوشنویسی است، هر سال شاهد یک رویداد ملی خوشنویسی در این شهر هستیم و اختتامیه جشنواره ملی نگارش خطبه غدیر با حضور مقامات کشوری در دهه فجر برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است، نخستین جشنواره ملی خوشنویسی نگارش خطبه غدیر، شب گذشته با حضور آیت‌الله باریک‌بین، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان؛ محمدحسین شفیعی‌ها، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و دیگر مدیران و مسئولان استانی در نگارخانه مهر و بانو آغاز به کار کرد.
انتهای پیام/ج20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول