اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کتاب "خوشنویسی اسلامی" در کتابخانه ملی ملک قرار گرفت

خبرگزاری فارس: کتاب "خوشنویسی اسلامی" اثر «شیلا بلر» به زبان انگلیسی که جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در حوزه مطالعات اسلامی را از آن خود کرده است، در کتابخانه ملی ملک متعلق به آستان ‌قدس رضوی وجود دارد.

کتاب "خوشنویسی اسلامی" در کتابخانه ملی ملک قرار گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان ‌قدس رضوی، این کتاب که در شش بخش و 13 فصل تلاش در ارائه توصیفی دقیق از خوشنویسی در حوزه فرهنگ اسلام است، توسط انتشارات دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند باز نشر شده است.
نشریه بررسی کتاب کالیفرنیا نوشته است که این کتاب کلیدی اساسی در درک و شناخت هنر و تمدن اسلام است.
نسخه‌ای از این کتاب که توسط کتابخانه ملی ملک تهیه شده است، به زودی در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان این حوزه قرار می‌گیرد.
کتابخانه ملی ملک با داشتن ۱۹ هزار عنوان نسخه خطی نادر و نفیس، یکی از شش گنجینه بزرگ نسخ خطی ایران است که مهم‌ترین امتیاز این کتابخانه، نفاست و ارزش هنری و ادبی آثار است.
موزه ملی ملک نیز از قدیمی‌ترین موزه‌های ایران و نخستین موزه‌ی خصوصی وقفی است که در سال 1316 توسط مرحوم حاج حسین آقا ملک بنیان گذاشته شده است و مجموعه‌ای متنوع از آثار تاریخی و فرهنگی را در خود جای داده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول