اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان صورت گرفت

ارسال 70 اثر خوشنویسی به جشنواره بصیرت حسینی

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج هنرمندان استان همدان از ارسال 70 اثر خوشنویسی به جشنواره بصیرت حسینی در همدان خبر داد.

ارسال 70 اثر خوشنویسی به جشنواره بصیرت حسینی
بهروز خانلر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به دایر شدن جشنواره خوشنویسی در همدان اظهار کرد: حدود 70 نفر از هنرمندان خوشنویس شهرستان همدان در سه سطح آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جشنواره خوشنویسی در نمایشگاه "نگارخانه نو" در معرض دید عموم گذاشته شده است، گفت: این نمایشگاه که از یکم بهمن ماه دایر شده است علاوه بر بصیرت حسینی در زمینه بیداری اسلامی نیز آثاری به نمایش گذاشته می‌شود که تا سیزدهم این ماه ادامه دارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان همدان ابراز کرد: در روز پایانی از برگزاری نمایشگاه آخرین اثر "مجید قیصری" به نام "زیرخاکی" با حضور اساتید ادبیات داستانی و با حضور این هنرمند، به نقد گذاشته می‌شود که این اتفاق برای نخستین بار در استان همدان در این زمینه رخ می‌دهد و پس از آن یک کارگاه آموزشی داستان نویسی نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث طرح صالحین در همدان 9 انجمن در مرکز استان فعال است، خاطرنشان کرد: در این انجمن‌ها از اساتیدی که در مباحث عقیدتی و اخلاق تبحر دارند دعوت می‌شود.

خانلر با بیان اینکه در شهرستان‌های استان به جای انجمن، گروه‌های مختلف هنری داریم، تصریح کرد: شاخه‌های هنری که در شهرستان‌ها به شکل گروهی فعالیت می‌کنند و بر این اساس حدود 44 گروه هنری در استان فعال است که ماهانه یک نشست دارند.

وی ضمن ابراز گلایه از عدم حمایت مادی مسئولان از بسیج هنرمندان، گفت: جشنواره عکس و نقاشی"مقاومت" و جشنواره شعر و فیلم کوتاه و عکاسی را بدون حمایت مسئولان استانی برگزار کردیم و با توجه به ارتباطی که با استان‌های دیگر داریم متوجه شدیم کرمان تنها برای جشنواره فیلم 12 میلیون تومان از کمک ارشاد اسلامی استان خود بهره‌مند شده و سایر استان‌ها نیز به همین منوال هستند اما تنها استانی که به لحاظ مالی از بسیج هنرمندان حمایت نمی‌کند، همدان است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان همدان با بیان اینکه ارشاد اسلامی همدان همواره بیان می‌کند که ما بدهکاری زیادی داریم، ابراز کرد: ارشاد اسلامی تاکنون هیچگونه کمکی به ما نکرده است.

وی با بیان اینکه در همدان حتی سالن‌های برگزاری مراسم ارشاد را در ازای پول و کرایه در اختیار قرار می‌دهند، گفت: در بسیج هنرمندان استان همدان ما به دنبال شناسایی هنرمندان متعهد و دلسوز هستیم تا  این هنرمندان در سایه بسیج و فرهنگ بسیجی پرورش یابند که بر این اساس توقعشان بسیار پایین می‌آید.

خانلر متذکر شد: در بسیج هنرمندان در صدد جبران کمبودهای هنری و ارتقای شخصیت بسیجی هنرمندان هستیم که بر این اساس اگر مسئولان در بسیج سرمایه‌گذاری کنند، ضرر نمی‌کنند چون ما معتقدیم این مسئولان از هنرمندان مطرح سینما که خیری ندیدند حداقل هنرمندانی که ما جذب کردیم و عنوان هنرمندان بسیجی دادیم را حمایت کنند.

وی در پایان گفت: ارشاد اسلامی، حوزه هنری، تبلیغات اسلامی و استانداری باید در راستای حمایت از بسیج هنرمندان گام بردارند چرا که ما نیز انتظار داریم بسیج همدان مانند بقیه استان‌ها حمایت شود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول