اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

حضور گسترده مردم در انتخابات امیدبخش ملت‌های مسلمان است‌

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: مردم باید با حضور خود در انتخابات آتی ضمن بیمه کردن نظام در برابر توطئه‌های دشمنان امیدبخش ملت‌های مسلمان باشند.

حضور گسترده مردم در انتخابات امیدبخش ملت‌های مسلمان است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حکمت‌علی مظفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای ماده 67 قانون انتخابات رئیس قوه قضاییه امسال در یک عمل ابتکاری ستاد ویژه جلوگیری از تخلفات را تشکیل داد که این ستاد از زمان تشکیل تاکنون برنامه‌های خوبی را در راستای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی به اجرا درآورده است.

وی تصریح کرد: این ستاد به منظور آشنایی نمایندگان، مجریان و مطبوعات با قوانین انتخاباتی کتابچه و بروشورهای آموزشی را چاپ و در نشست‌های تخصصی ضمن ارائه تذکرات لازم بین این سه گروه تقسیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه با آغاز فعالیت‌های انتخاباتی اطلاع‌‌رسانی این ستاد آغاز و در راستای پیشگیری از وقوع انتخابات برنامه‌های خوبی به مرحله اجرا درآمده است، بیان داشت: در حال حاضر شکایت‌ و تخلفات متعددی به این ستاد گزارش و در حال رسیدگی است.

مظفری با بیان اینکه دستگاه قضا غافل از تخلفات و جرایم انتخاباتی نیست، گفت: بخشی از شکایتی که در این زمینه گزارش می‌شود نیازمند شاکی خصوصی بوده، اما بخشی از تخلفات که جنبه مجرمانه دارند دستگاه قضا ورود پیدا کرده و در این بخش با کسی تعارف ندارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون شکایت و گزارش‌هایی که ارسال شده است، در حدی نبوده که نیاز به بازداشت داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه مستندات لازم در زمینه تخلفات انتخاباتی در حال جمع‌آوری است، گفت: در حال حاضر بعضی از کاندیداها شکایاتی را از تعدادی رسانه به این ستاد ارسال کرده‌اند که این شکایات نیز در حال بررسی است.

مظفری تاکید کرد: در بخش فضای سایبری نیز دو مورد گزارش شده که از طریق پلیس فتا مورد پیگیری قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  اقدامات این دستگاه از ابتدای سال جاری تاکنون خاطر نشان ساخت: در 10 ماهه گذشته کل پرونده‌های وارده‌ دستگاه قضایی استان با 157 هزار و 67 فقره 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: در سال گذشته تعداد کل پرونده‌های ورودی‌ استان 141 هزار و 470 فقره بوده است که پرونده‌‌های دادسراها، دادگاه‌های جزایی، حقوقی، خانواده، انقلاب، کیفری، تجدیدنظر و غیره را شامل می‌شوند.

مظفری تعداد پرونده‌های خروجی‌‌ استان در سال گذشته را 136 هزار و 197 فقره اعلام کرد و بیان داشت: تعداد خروجی‌ها در سال جاری با 14 درصد افزایش به 154 هزار و 585 فقره رسید و این در حالی است که امسال 10 نفر از قضات دادگستری از استان خارج شدند.

وی تاکید کرد: با وجود تمام مشکلات از نظر کمبود امکانات و نیروی انسانی خوشبختانه کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها نه تنها کاهشی نداشته است، بلکه می‌‌توان گفت تنها دو درصد از آرای صادره در دادگاه‌های تجدیدنظر منتهی به نقض شده‌اند که آمار بسیار پایینی است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول