اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه شورای فرهنگ عمومی کرمان

انتخابات‌ نشانه تداوم اقتدار جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: انتخابات نشانه‌ای از تداوم اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضور و حمایت پیوسته ملت ایران از حاکمیت نظام الهی است.

انتخابات‌ نشانه تداوم اقتدار جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان در بیانیه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان به مناسبت نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده است: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی که نشانه‌ای از تداوم اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضور و حمایت پیوسته امت مسلمان کشورمان از حاکمیت نظام الهی در سایه ولایت‌فقیه است.

این بیانیه با توجه همه آحاد جامعه به اهمیت جوانب فرهنگی انتخابات و پیامدهای آن در حفظ نشاط و شادابی و مشارکت همدلانه آحاد جامعه می‌افزاید: به منظور گسترش و تعمیق ارزش‌ها در فرهنگ عمومی جامعه و در فضای متأثر از انتخاب رعایت اصولی مانند احترام به حقوق جامعه و افراد‌، مشارکت حداکثری مردم در تصمیم‌گیری سیاسی‌، احترام به حاکمیت ملی و حق تعیین سرنوشت و استقلال سیاسی، مقدم داشتن مصالح جمعی بر منافع فردی، حفظ حرمت قانون و گسترش روحیه قانون‌پذیری، اعتلای آرمان‌های فرهنگ اسلامی توجه به خصائص اخلاقی و فردی انسانی، توجه به نظم عمومی، افزایش اعتماد عمومی به نظام و علمای دین مورد تأکید شورای فرهنگ عمومی است.

در این بیانیه تصریح شده است: با توجه به مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مفاد قانون اساسی رعایت حفظ حرمت افراد و نامزدها در تبلیغات ضرورت دارد، بر این اساس نسبت دادن عناوین و القاب با هدف برتر کردن نامزدی خاص از سوی هواداران و ستادهای انتخاباتی خلاف مصلحت بوده و مسئولان موظف به برخورد قانونی با آن هستند.

در این بیانیه آمده است: فعالیت‌های اطلاع‌رسانی باید با هدف افزایش آگاهی و اعتماد عمومی نسبت به نظام و همچنین تصور جدی بودن رقابت و پرداخت مثبت نسبت به صداقت و درست کاری شایستگی‌ها و کارآیی مطلوب در جریان انتخابات انجام شود، لذا این هدف نباید تحت‌الشعاع فعالیت‌های تبلیغاتی قرار گرفته و با تخریب چهره‌های یکدیگر همراه شود.

این بیانیه با تأکید بر رعایت شئون اسلامی و حفظ ارزش‌ها طی برگزاری انتخابات افزوده است: حوزه‌های انتخاباتی به شدت از معطوف کردن مفاد شعارهای انتخاباتی به سمت ارزش‌های مادی و شعارهای خیال‌پردازانه و غیراصولی خودداری کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مسئولان و رؤسای ادارات و سازمان‌های دولتی با ذکر عنوان سمت نباید به طرفداری یا مخالفت با نامزدها اقدامی انجام دهند و موظف هستند، طبق مقررات و موازین شرعی و دینی مانع از هرگونه سوء‌استفاده از بیت‌المال و امکانات دولت جمهوری اسلامی به نفع یا علیه نامزدها اقدام کنند.

این بیانیه می‌افزاید: ستادهای انتخاباتی در حین انجام تبلیغات با رعایت اصول اخلاقی و آداب اسلامی و موازین قانونی، اخوت دینی و ملی را بر رقابت‌های سیاسی و حزبی در تبلیغات مقدم بدارند و فهم، معرفت و شعور انقلابی خویش را در انظار جهانی به نمایش بگذارند.

در این بیانیه تصریح شده است: رسانه‌های گروهی، مطبوعاتی و تبلیغاتی فعالیت‌های خود را با هدف آ‌موزش عمومی و آگاهی جامعه افزایش داده و مردم را به سمت ایجاد رغبت بیشتر برای شرکت در انتخابات پرشور و حداکثری تشویق و ترغیب کنند.

در این بیانیه آمده است: رعایت آداب اسلامی و مقررات مطبوعاتی از سوی صاحبان جرائد موجب اعتماد عمومی می‌شود، علاوه بر اینکه نقش فراگیر و الگوساز رسانه‌های گروهی و اطلاعات درست و قطعی در مورد نامزدها موجب جلوگیری از گسترش شایعات و جو‌سازی مؤثر می‌شود، لذا ضرورت دارد که از سوی مطبوعات اطلاعات درست و صحیح در اختیار مردم قرار داده شود و نقش مؤثر خود را به درستی ایفا کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: لازم است در تبلیغات به شدت از اسراف و تبذیر پرهیز شود تا سرمایه‌های ملی برای سازندگی مادی و معنوی عموم مردم صرف شود.

این بیانیه می‌افزاید: ان‌شاءالله با عنایات خاص خدای متعال در این آزمایش بزرگ بار دیگر شعور ایرانیان فهیم زبانزد همه عالمیان شود و مجلسی پویا و بالنده و عزت‌آفرین تشکیل شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول