اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش فومن خبر داد

حضور 240 دانش‌آموز رأی اولی فومن در انتخابات مجلس

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش فومن با تاکید بر هوشیاری دانش‌آموزان رأی اولی در انتخاب فرد اصلح، گفت: 240 دانش‌آموز دختر و پسر فومن به سن 18 سال رسیده‌اند که به عنوان رأی اولی، نخستین حضور خود در انتخابات مجلس را تجربه می‌کنند.

حضور 240 دانش‌آموز رأی اولی فومن در انتخابات مجلس

قربان قربانی خداشهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن، آموزش و پرورش را تنها دستگاه مسئول تربیت نیروی انسانی سالم، کارآمد و کارآفرین دانست و اظهار داشت: آموزش و پرورش در برنامه‌های خود به گونه‌ای عمل می‌کند که بتواند کارکردهای خود را در راستای تحقق بخشیدن به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با تحول بنیادی انجام دهد.

وی افزود: نیروی انسانی سالم‌محور توسعه پایدار و متوازن است و تحول بنیادی در آموزش و پرورش نیز در بخش آموزش و پرورش موثر است.

به گفته این مسئول، در بخش آموزش، نظام آموزشی در سند تحول بنیادی که همان نظام 3-3-6 است، به تصویب رسیده که کاستی‌هایی در زمینه تامین نیروی انسانی و فضای آموزشی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تحول بنیادی در مقاطع مختلف کمبودهایی را موجب می‌شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح در مقطع ابتدایی شاهد کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی و به همین نسبت در مقطع راهنمایی با فضاهای آموزشی زیادتر و نیروی انسانی مازاد مواجه می‌شویم که برای اجرای درست و مطلوب آن باید بررسی‌های کارشناسانه صورت گیرد تا از نیروی انسانی و فضای آموزشی به نحو بهینه برای تحقق این پروژه استفاده شود.

قربانی خداشهری، اجرای پروژه تحول بنیادین در آموزش و پرورش فومن را مستلزم برطرف کردن مشکلات اعلام شده دانست و گفت: آموزش و پرورش فومن به لحاظ نیروی انسانی و فضای آموزشی با کمبود مواجه است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در مقطع راهنمایی می‌توان این کمبودها را برطرف کرد.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی را قدرت نرم در مقابل جنگ نرم دشمنان نامید و اذعان داشت: آموزش و پرورش فومن اجرای برنامه‌های فرهنگی عفاف و حجاب، اقامه نماز، طرح‌های قرآنی و نهضت ملی قرآن را در اولویت برنامه‌های فرهنگی خود قرار داده است که انجام کارشناسی هر کدام از این طرح‌ها می‌تواند قدرت نرمی در مقابل جنگ نرم دشمن باشد.

رئیس آموزش و پرورش فومن، اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی را مناسب‌ترین راه برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل سوم دانست و خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش فومن در نخستین حرکت برای مبارزه با جنگ نرم دشمن 374 نفر از دانش‌آموزان مقطع متوسطه را به مناطق جنگی اعزام کرد که در قالب کاروان راهیان‌نور 90 درصد دانش‌آموزان دوم دبیرستان به صورت خودجوش در این کاروان شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش فومن دارای 211 واحد آموزشی، 15 هزار دانش‌آموز و یک‌هزار و 250 نیروی انسانی است، افزود: اصلی‌ترین مشکل آموزش و پرورش فومن کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و تکنولوژی آموزشی و فضای آموزشی تخریبی است که برطرف کردن آن نیاز به همدلی، تعامل و هماهنگی مسئولان استان و شهرستان دارد.

قربانی‌خداشهری، تصریح کرد: فومن 9 خیر مدرسه‌ساز دارد که علاوه بر ساخت 6 مدرسه به صورت غیرمستقیم، حمایت‌های آموزشی نیز داشته‌اند.

وی میزان بی‌سوادی در فومن را بین 10 تا 12 درصد اعلام کرد و گفت: ریشه‌کنی بی‌سوادی از برنامه‌های دیگر آموزش و پرورش این شهر است که شناسایی بی‌سوادان به صورت نفر به نفر انجام می‌شود تا نرخ بی‌سوادی به صفر برسد.

این مسئول، آگاهی دادن به دانش‌آموزان مقطع متوسطه برای شرکت در انتخابات را از وظایف ذاتی آموزش و پرورش دانست و یادآور شد: با شرایط کنونی و جو سازی‌های دشمن علیه ایران، انتخابات مجلس نهم و حضور حداکثری مردم در این انتخابات از مسائل مهم کشور است و آموزش و پرورش فومن برای آگاه‌سازی دانش‌آموزان مقطع متوسطه و به ویژه پیش دانشگاهی که رأی اولی محسوب می‌شوند جلسات متعددی را با انجمن اولیا و مربیان، فرهنگیان و دانش‌آموزان برگزار کرده و در این جلسات به نقش مردم در انتخاب فرد اصلح و ولایت‌مدار پرداخته شده است.

وی تعداد دانش‌آموزان مقطع پیش دانشگاهی فومن را 520 نفر عنوان کرد و ابراز داشت: از این تعداد، 240 دانش‌آموز دختر و پسر به سن 18 سالگی رسیده‌اند که به عنوان رأی اولی نخستین حضور خود در انتخابات مجلس را تجربه می‌کنند.

قربانی‌خداشهری خاطر نشان کرد: این دانش‌آموزان در انتخاب کاندیداهای خود باید هوشیار باشند ورزش‌های نظام و اصول انقلاب را ملاک انتخاب فرد منتخب خود قرار دهند و با حضوری آگاهانه و پرشور موجب ناامیدی دشمنان و یاوه‌گویی‌های آنان شوند.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول