اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از درج بدهی در قبوض 500 مشترک لو رفت

دفتر پیشخوان پول قبوض را به شرکت برق میناب منتقل نمی‌کرد

خبرگزاری فارس: در اتفاقی جالب توجه یک دفتر پیشخوان دولت در میناب علی‌رغم دریافت مبلغ قبوض از مشترکان پول دریافتی را به شرکت برق منتقل نکرده است که در این راستا تاکنون 500 مشترک با مراجعه به شرکت برق نسبت به درج بدهی در قبوض خود اعتراض کرده‌اند.

دفتر پیشخوان پول قبوض را به شرکت برق میناب منتقل نمی‌کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، دفاتر خدمات پیشخوان دولت توسط وزیران عضو کارگروه توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و با هدف صرفه‌جویی در زمان و امکانات و به منظور دسترسی آسان مردم در شهرها و روستاها به خدمات در قالب "آیین‌نامه ایجاد و بهره‌برداری از دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی" تصویب شد.

ارائه خدمات در ساعات کاری اعلام شده توسط کارگروه استانی و ایجاد شبکه‌های برخط (online) با دستگاه خدمات دهنده از دیگر اهداف این دفاتر است.

این در حالی است که عده‌ای از مردم میناب طی تماس با خبرنگار فارس از قبوض پرداخت شده برق خود گفته و اظهار داشته‌اند که با وجود پرداخت قبض طی ماه‌های گذشته (به وسیله دفتر خدمات پیشخوان دولت) در قبض جدید بدهی برای آنها منظور شده و پس از مراجعه به اداره برق متوجه شده که دفتر مربوطه هزینه دریافت شده از آنها را، به حساب اداره برق واریز نکرده است.

ایوب حیدری یکی از مشترکان مینابی به خبرنگار فارس در این راستا گفت: قبض برق مصرفی مغازه خود را به مبلغ 118 هزار و 900 تومان در تاریخ 22 آذرماه در دفتر پیشخوان خدمات دولت واقع در بلوار امام خمینی پرداخت کردم اما در قبض بعدی متوجه شدم برای من بدهی آمده که با مراجعه به اداره برق متوجه شدم مشکل در دفتر پیشخوان خدمات دولتی است.

مرضیه ذاکری از دیگر مشترکان نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: قبض برق مصرفی منزل خود را به مبلغ 40 هزار و 400 تومان در تاریخ 11 آبان در دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی پرداخت کردم اما در قبض دیگری متوجه بدهکاری شدم و برای پیگیری به اداره برق مراجعه کرده و در آنجا متوجه شدم که قصوری از ناحیه اداره برق صورت نگرفته و با راهنمایی این اداره به پست بانک شهرستان مراجعه کردم و رئیس پست بانک بیان کرد که شما قبض خود را پرداخت کنید، هزینه آن به شما برگردانده می‌شود.

رئیس اداره خدمات مشترکان برق میناب هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: تاکنون بیش از 500 مشترک برای پیگیری قبوض پرداخت شده خود به این اداره مراجعه کرده و خواهان رسیدگی این مشکل شده‌اند.

ارسلان جعفری اظهار داشت: با توجه به این که اداره برق در قبوض مردم و رسیدن به موقع آن به دست مردم دقیق عمل می‌کند به محض متوجه شدن این مشکل با توجه به این که دفتر مذکور زیر بار قضیه نمی‌رفت موضوع را طی نامه‌ای به مدیرعامل شرکت و توزیع برق استان منعکس کرده تا از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری شود.

وی گفت: دو دفتر در میناب دارای این مشکل بودند که یکی از آنها خود را در مراحل نخست پیگیری بروز داد ولی دیگری نتوانست و از طریق مراجع قانونی تعطیل شد.

جعفری افزود: در خصوص مشترکانی که با این مشکل مواجه هستند آمار دقیقی وجود ندارد ولی اداره خدمات مشترکان برق تقریبا هر روز در این زمینه مراجعه کننده دارد.

رئیس پست بانک میناب نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان این که دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی با مجوز 1084-37-72 در شهرستان میناب از شش بهمن تعطیل شده است، علت تعطیلی این واحد را بدهی به پست‌بانک عنوان کرد و افزود: مسئول دفتر در خصوص مشکل پیش آمده، کوتاهی را از طرف متصدی دفتر اعلام کرده است.

فاروق جاسته گفت: اطلاعات دقیقی نمی‌توانم در اختیار رسانه‌ها قرار دهم اما براساس قانون و مراحل قانونی خواسته مردم و مراجعان را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: مسئول دفتر خدمات، نزد پست‌بانک وثیقه گرو دارد و در رفع مشکل مردم هیچ نگرانی وجود ندارد.

با مشکل پیش آمده، مسئولان باید توجه کنند آنچه در راستای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مردم راه اندازی و دایر می‌شود نباید موجبات گرفتاری و سردرگمی آنان در پیچ و خم ادارات و دستگاه‌های اجرایی شود و کسانی که وظیفه راهبری، هدایت، نظارت و ارزیابی فعالیت‌های این دفاتر را برعهده دارند باید با عمل به وظیفه خود از بروز این گونه مشکلات جلوگیری کنند.

-------------------------

گزارش از علی ذاکری

-------------------------

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول