اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه

دادستان جدید میناب معرفی شد

خبرگزاری فارس: طی حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه دادستان عمومی و انقلاب میناب معرفی شد.

دادستان جدید میناب معرفی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، رئیس کل دادگستری هرمزگان ظهر امروز در آیین معرفی دادستان جدید این شهر با ذکر فرمایشی از امام صادق (ع) گفت: اخلاق، رفتار و مسئولیت‌پذیری شیعه به عنوان پیروان ائمه‌ (ع) باید در راستای امر به معروف و نهی از منکر و عمل به تکلیف باشد.
علی علیا در ادامه با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسئولان و دست‌اندرکاران انتخابات امانتدار مردم و نظام به شمار می‌روند و باید در ادای تکلیف و عمل به وظیفه به گونه‌ای عمل کنند که دچار خسران نشوند.
وی خطاب به مدیران دستگاه‌ها گفت: هیچ کس حق ندارد از اعتبارات دولتی برای تبلیغ کاندیداها هزینه کند و یا در ساعات اداری برای احدی تبلیغ کند که هم مسئولیت شرعی و هم منع قانونی دارد.
علیا افزود: قانون‌مداری و عدالت‌محوری باید سرلوحه همه باشد و از بدنام کردن رقیبان خودداری کرد و به خاطر دنیای دیگران نباید آتش جهنم را برای خود خرید.
وی بیان داشت: کاندیداها، مجریان و عوامل برگزاری انتخابات باید از تخریب افراد، دروغ و غیبت پرهیز کنند.
وی همچنین از راه‌اندازی و تشکیل ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی در استان خبر داد و افزود: شعبه‌هایی از این ستاد در شهرستان‌ها زیر نظر رئیس دادگستری تشکیل و جریان انتخابات را به صورت مرتب رصد می‌کند.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان این که این ستاد هر 15 روز یک بار تشکیل جلسه می‌دهد ابراز داشت: هدف این ستاد در مرحله نخست پیشگیری و سپس اگر جرمی رخ دهد با عدالت پیگیری می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به این که شهرستان میناب هم‌اکنون از نظر امنیتی نسبت به سابق وضعیت مطلوبی را دارا است افزود: همه تلاش‌های صورت گرفته در این راستا مرهون زحمات شورای تامین و دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی است.
وی گفت: دستگاه قضایی بر‌اساس قانون در اجرای حدود، برقراری نظم و امنیت و برخورد با مجرمان و مخلان نظم و امنیت قاطع و مصمم است.
علیا حجم کار و افزایش پرونده‌ها را ناشی از کمبود نیروی انسانی در دستگاه قضایی کشور عنوان کرد و افزود: کمبود نیروی انسانی تنها مختص به هرمزگان و استان خاصی نیست بلکه مشکل کشور است و مسئولان هم به آن واقف هستند که امیدواریم در آینده نزدیک برطرف شود.
وی گفت: در پیشگیری از وقوع جرم تمام دستگاه‌ها و نهادها به نحوی سهیم هستند که اگر به وظایف خود به نحو مطلوب و شایسته عمل کنند آمار جرم و ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا کاهش می‌یابد.
وی همچنین افزود: فعالیت‌های فرهنگی نقش بسزایی در کاهش جرم و بزه و استقرار امنیت در جامعه دارد چرا که برخورد صرف فیزیکی و بدون نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری جرایم کاهش نمی‌یابد.
وی گفت: استان هرمزگان برای اتباع بیگانه ممنوعه اعلام شده و این مسئله نیز در کمیته امنیت شرق و غرب کشور که هر ماه برگزار می‌شود مطرح شده و شورای تامین استان نیز دستورالعملی در این راستا تهیه و ابلاغ کرده که باید جدی گرفته شود.
علیا در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اجرای علنی احکام بیان داشت: این موضوع با ریاست قوه قضائیه  مطرح شده که براساس مصادیق جرم و پس از کسب تکلیف از رئیس قوه اجرایی خواهد شد.
وی گفت: مشکلاتی که در زندان میناب وجود دارد پیگیری و در دستور کار شورای قضایی استان قرار می‌گیرد.
رئیس دادگستری میناب نیز در این مراسم گفت: در حوزه قضایی میناب از ابتدای سال تاکنون 14 هزار و 385 پرونده وارد دادگاه شده که از این تعداد 13 هزار و 981 پرونده مختومه شده است.
عادل ترازوی زر با بیان این که این آمار بدون احتساب پرونده‌های مطرح در شوراهای حل اختلاف است افزود: مجموعه دادگستری برای مبارزه با جرم دست دوستی را به سمت همه دراز می‌کند.
وی نبود پزشکی قانونی در میناب را از مشکلات اساسی در این شهر ذکر کرد و ابراز داشت: در این زمینه با مسئولان کشوری و استانی رایزنی‌های لازم صورت گرفته که امیدواریم در آینده نزدیک این مشکل برطرف شود.
در این آئین طی حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه حمیدرضا نجفی به عنوان دادستان جدید میناب معرفی و از زحمات حمیدرضا کامرانی تجلیل شد.
لازم به یادآوری است حمیدرضا کامرانی بیش از 9 سال دادستان میناب بود و حمیدرضا نجفی نیز تا پیش از این ریاست شعبه 101 دادگاه میناب را به عهده داشت.
انتهای پیام/ش10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول