اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز

نخستین محصول تولیدی قارچ فنی حرفه‌ای بانوان میناب برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بانوان میناب از آغاز برداشت قارچ از کارگاه‌های آموزشی این مرکز از امروز خبر داد.

نخستین محصول تولیدی قارچ فنی حرفه‌ای بانوان میناب برداشت می‌شود

فاطمه ذاکری‌نسب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب با بیان اینکه کارگاه تولید قارچ دکمه‌ای میناب مجهزترین کارگاه در نوع خود در سطح استان محسوب می‌شود گفت: این کارگاه‌ها با ظرفیت تولید شش تن، هر 70 روز قابلیت تولید یک تن و 500 قارچ را داراست.

وی در ادامه عنوان کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای بانوان در میناب در 12 رشته و دو شیفت کاری فعالیت دارد.

ذاکری‌نسب ادامه داد: در حال حاضر 150 کارآموز در این مرکز مشغول فراگیری حرفه و هنر هستند که بیشتر آنان را دانشجویان، زنان خانه‌دار و بانوان کارمند تشکیل می‌دهند.

این مسئول گفت: دوره‌های آموزشی پرده‌دوزی، زخیم‌دوزی، پرورش قارچ دکمه‌ای، منبت‌کاری و مشبک‌کاری، گلخانه، پرورش توت‌فرنگی، مدیریت آموزشگاه، تراریوم و گل‌های آپارتمانی در مرکز میناب ارائه می‌شود.

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بانوان میناب ابراز داشت: رشته‌های تراریوم (باغ شیشه‌ای)، منبت‌کاری، مشبک‌کاری و ویترای (نقاشی روی شیشه) از رشته‌هایی است که تنها در مرکز میناب آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به این که بیشترین دوره آموزشی در این مرکز 350 ساعت و کمترین دوره 80 ساعت است، اظهار داشت: از بهمن‌ماه آموزش ساخت گل‌های بلندر که برای تزیین سفره هفت‌سین و سفره‌عقد و عروسی استفاده می‌شود نیز در مرکز میناب آغاز و راه‌اندازی می‌شود.

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بانوان میناب گفت: ارتباط و تعامل مناسب و خوبی با نهادهایی نظیر زندان و بسیج برای آموزش نیروها توسط این مرکز برقرار شده است.

این مسئول حضور دانشجویان رشته‌های کشاورزی را در دوره‌های آموزشی چشمگیر خواند و گفت: مدیران دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های علمی کاربردی، دانشکده کشاورزی و پیام‌نور باید دانشجویان را با آموزش‌های ارائه شده در مرکز آشنا کنند.

ذاکری‌نسب اضافه کرد: در زمینه تولید نشا، کاشت صیفی و سبزی، گل‌های آپارتمانی و کشت و کار گلخانه‌های خاکی تعامل مناسبی وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که افرادی که دارای بیمه بیکاری هستند نیز در این مرکز تحت آموزش قرار دارند، بیان داشت: تمام آموزش‌ها به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه برای کارآموزان ارائه می‌شود و پس از اتمام دوره نیز کارآموزان از مشاوره رایگان بهره‌مند می‌شوند.

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بانوان میناب یادآور شد: در بخش کشاورزی این مرکز، آقایان نیز می‌توانند در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

وی بیان داشت: 11 نفر مربی و نیروی مجرب کار آموزش را برعهده دارند و گواهینامه و مهارتی که پس از طی دوره و قبولی در آزمون به کارآموزان اعطا می‌شود معتبر و بین‌المللی است و کسانی که موفق به طی یک هزار ساعت آموزش در یک رشته شوند موفق به اخذ دیپلم فنی می‌شوند.

ذاکری‌نسب امکانات و تجهیزات عملی موجود در مرکز میناب را مناسب ارزیابی کرد و ضمن درخواست همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بیان داشت: دانشگاه‌ها می‌توانند دروس کارگاهی عملی خود را با استفاده از مربیان فنی و حرفه‌ای در این مرکز برگزار کنند تا آموزش‌ها مفیدتر شود.

این مسئول هدف از آموزش‌ها را خود اشتغالی بانوان عنوان کرد و ابراز داشت: برنامه‌های فنی و حرفه‌ای در بخش بانوان بیشتر معطوف به مشاغل خانگی است و مرکز میناب در این راستا در بسیاری از رشته‌ها پیشتاز است.

ذاکری‌نسب افزود: تسهیلاتی که به کارآموزان دارای مدرک فنی و حرفه‌ای برای راه‌اندازی کارگاه اعطا می‌شود کم و ناچیز است و حمایت بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

مسئول مرکز فنی و حرفه‌ای بانوان میناب نبود تاکسی در مسیر این مرکز را از بزرگ‌ترین مشکلات کارآموزان و مربیان این مرکز عنوان کرد و اذعان داشت: با حمایت مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان و حسن تدبیر رئیس مرکز میناب تمام امکانات برای یک آموزش مفید و مطلوب فراهم است، ولی از آنجایی که مرکز بانوان در نقطه‌ای قرار گرفته که تردد وسایل‌نقلیه در آن به ندرت صورت می‌گیرد نیازمند حمایت و چاره‌اندیشی مسئولان است.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول