اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ادراه اوقاف میناب:

60 درصد موقوفات در میناب با نیت برپایی روضه‌خوانی است

خبرگزاری فارس: رئیس ادراه اوقاف و امور خیریه میناب: 60 درصد موقوفات در میناب با نیت برپایی مجلس روضه‌خوانی برای اباعبدالله‌الحسین(ع)، 30 درصد برای تامین هزینه‌های جاری مساجد و 10 درصد برای کمک به مستمندان و نیازمندان صورت می‌گیرد.

60 درصد موقوفات در میناب با نیت برپایی روضه‌خوانی است
جابر زارع در حاشیه همایش وقف احسان ماندگار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میناب با بیان اینکه در سال‌جاری در میناب 9 مورد اموال و یا املاک از طرف مردم وقف شده است، ارزش این موقوفات را 650 میلیون تومان ارزیابی کرد و افزود: بیشترین وقف طی سال‌جاری در هرمزگان هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی متعلق به میناب است و وقف از دیرباز در این شهرستان و بین خیران جایگاه ویژه‌ای داشته است.
وی با بیان اینکه در میناب 180 مورد موقوفه وجود دارد گفت: این تعداد بیش از 2 هزار رقبه دارند.
این مسئول هم‌چنین از وقف 60 هکتار نخلستان زمین کشت درخت‌کنار در سال‌جاری در میناب خبر داد و افزود: ارزش این ملک بیش از 4 میلیارد ریال است که ظرف مدت سه سال به بار می‌نشیند.
وی اضافه کرد: درآمد این زمین پس از به بار نشستن سالیانه 200 میلیون تومان خواهد بود که واقف آن را وقف تهیه جهیزیه برای جوانان روستاهای درخانه، پازیارت و ماه‌خاتونی، ترویج فرهنگ قرآن کریم و روضه خوانی امام حسین(ع) در دهه نخست محرم کرده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میناب اظهار داشت: این زمین در روستای پازیارت قرار دارد و در آن 3 هزار اصله درخت خرما و 2 هزار درخت‌کنار کاشت شده است.
به گفته زارع در این موقوفه که توسط مجید مهرابی وقف شده، هم‌اکنون 18 نفر مشغول به کار هستند.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه میناب در ادامه افزود: وقف یک باب مغازه به ارزش 800 میلیون ریال برای ترویج فرهنگ قرآن و روضه‌خوانی امام حسین(ع) توسط غلامعلی متقی در بازار میناب از دیگر موارد وقف در این شهر است.
وی گفت: 60 درصد موقوفات در میناب با نیت برپایی مجلس روضه‌خوانی برای اباعبدالله‌الحسین(ع)، 30 درصد برای تامین هزینه‌های جاری مساجد و 10 درصد برای کمک به مستمندان و نیازمندان است.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول