اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رقابت بزرگ اسفند/20

نمایندگان ملت باید خدمتگزار اسلام باشند

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل سیاسی گفت: با هوشیاری و آگاهی کامل مردم افرادی به مجلس راه یابند که خدمتگزار اسلام باشند.

نمایندگان ملت باید خدمتگزار اسلام باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، ابوتراب کاتبی در دومین فراخوانی گردان‏های پایگاه علی بن ابیطالب (ع) روستای خورزان دامغان در مسجد جامع این روستا افزود: شناسایی و انتخاب اینگونه افراد فرصتی مغتنم برای مردم هر منطقه است و با هوشیاری و آگاهی کامل مردم افرادی به مجلس راه یابند که خدمتگزار اسلام باشند.

وی گفت: یکی از عمده‏ترین مسائل موجود در نظام‏های سیاسی غرب که رجال آن بر اساس روش‏های انتخابی تعیین می‏شوند، موضوع تبلیغات برای جلب نظر انتخاب‏کنندگان است؛ بر همین اساس در اینگونه نظام‏ها کسانی که تبلیغات جذاب‏تر و متنوع‏تری دارند، از شانس بیشتری برخوردارند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: انتخابات به اعتباری به نمایش گذاشتن دموکراسی است تا مردم آزادانه بتوانند نماینده مورد نظر خود را انتخاب کنند و به همین اعتبار نمایندگی منصبی است ملی که از طریق رأی مردم رسمیت می‏یابد.

کاتبی اظهار داشت: یکی از مصادیق انتخابات در حوزه زندگی اجتماعی، انتخابات وکلا و نمایندگان برای اداره امور سایسی و اجتماعی جامعه است.

وی افزود: نمایندگان مجلس هر یک منتخب حوزه انتخابیه معینی هستند اما همه، نماینده ملت ایران هستند و این به معنای نفی ارتباط نمایندگان با حوزه انتخابیه خود نیست.

این کارشناس سیاسی اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی بر اساس تفکیک وظایف، اختیاراتی بین قوای سه گانه توزیع شده و وظیفه قانون‏گذاری و نظارت و ارزیابی بر عهده قوه مقننه است.

وی گفت: به دلیل گستردگی و اهمیت حوزه کاری مجلس قطعاً انتخاب اعضای آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار بوده و با توجه به ویژگی این افراد و دقت در انتخاب فرد مناسب، ضروری است ملاک‏هایی را در نظر گرفت.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول