اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در امور اهل تسنن:

برادران اهل سنت در انتخابات‌ها حضور پررنگ دارند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در امور اهل تسنن با بیان اینکه دشمن درصدد است بین مسلمانان نفوذ و با ایجاد ذهنیت زمینه جداسازی را ایجاد کند، گفت: در طول این سال‌ها بعد از انقلاب اسلامی برادران اهل سنت همیشه در این صحنه‌ها حضور پررنگ داشته و دارند.

برادران اهل سنت در  انتخابات‌ها حضور پررنگ دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی بعد از ظهر امروز در نخستین همایش وحدت شیعه و سنی تحت عنوان «آیین برادری» در شهرستان جیرفت اظهار داشت: در دین اسلام  اصولی داریم که نمی‌توانیم از آن‌ها عبور یا به آن‌ها بی‌اعتنا باشیم که نخستین اصل آن اخوت است.

وی افزود: در اسلام جامعه برادری از نوع نسبی است و شاید رازش در این باشد که ذات حق خواست ما را به یک ریشه منتسب دارد و آن ریشه اسلام است.

سلیمانی تصریح کرد: اگر دیگران به قبیله و نژاد خود افتخار می‌کنند ما به اسلام افتخار می‌کنیم، اگر ریشه یکی و آن هم اسلام باشد از این جامعه اسلامی به جامعه اخوت تعبیر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قرآن در همسویی انسانی و انسانیت همه تمایزهای قبیله‌ای و نژادی را لغو کرده و هیچ امتیازی در جوهر انسانیت وجود ندارد و برای هیچ یک از این موارد امتیازی قائل نشده است بلکه این امتیاز در جامعه اسلامی به تقوا داده شده است و هر راهی به جز این، راه ابلیس است.

سلیمانی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در خطبه آتش نمازجمعه اخیر به دنیای استکبار اعلام کردند که هر کجا مقابله با صهیونیست باشد حضور داریم و حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن ما را به عنوان یک جامعه مدرن و مترقی تا مرز اخوت و برادری آن هم برادری نسبی پیش برده است، بیان داشت: اسلام امت اسلامی را ملت منسجم، متحد و مکمل یکدیگر معرفی کرده است و در این زمان اصل وحدت معنی پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در امور اهل تسنن گفت: اگر اخوت مسلمانان را نپذیریم وحدت بین ما تاکتیکی و مقطعی است.

سلیمانی ابراز داشت: امروز دنیای غرب هم متحد است و اتحادیه اروپا دارد و آمریکا نیز ایالت متحده آمریکا است، جامعه اسلامی از این سنخ نیست که مذاهب گوناگون بر مبنای منافع مشترک و بدون گره‌خوردن درونی کنار یکدیگر چیده شوند.

وی اذعان داشت: ‌یکی از محورهای اتحاد شیعه و سنی بی‌تردید قرآن کریم است، وحدت حول قرآن، رسول اکرم (ص)، عترت و کعبه است.

سلیمانی تصریح کرد: در طواف خانه کعبه کسی نمی‌تواند بگوید که من از دیگری به کعبه نزدیکترم و همه پروانه‌وار دور آن طواف می‌کنند و این اصل وحدت است.

وی افزود: مصلحت‌اندیشی و خیراندیشی یکی دیگر از اصولی است که نمی‌توان از آن عبور کرد که این نشست‌ها در همین راستا برگزار می‌شود.

سلیمانی بیان داشت: دشمن درصدد است بین مسلمانان نفوذ و با ایجاد ذهنیت زمینه جداسازی را ایجاد کند، این جداسازی می‌تواند در هر موضوعی اتفاق افتد و فقط مربوط به شیعه و سنی نیست، انقلاب مردم الجزایر در سایه شوم نفاق و اختلاف میان بربر و عرب شکست خورده است.

وی با بیان اینکه اختلاف در هر زمینه‌ای که وجود داشته باشد نتیجه‌ای جز شکست یک حرکت ندارد، ابراز داشت: همه ما موظف به مصلحت‌اندیشی هستیم و پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید «برای کسی که به فکر اصلاح باشد سه نقطه در بهشت در نظر گرفته شده است که با توجه به درجه‌ها در آن وارد می‌شوند».

سلیمانی خاطرنشان کرد: دامن زدن و شعله‌ورکردن اختلافات قطعا یک حرکت غیراسلامی است، در اصل رحمت، وظیفه ما اصلاح میان یکدیگر است.

وی اظهار داشت: خداوند را شاکریم که بین ما مشکلی وجود ندارد اما دشمن درصدد ایجاد مشکل بین شیعه و سنی است.

سلیمانی بیان داشت: اگر اخوت محفوظ و اصلاح ذات‌البین انجام شود بی‌تردید ما ملت مورد رحمت واقع شده هستیم و اگر اخوت مخدوش شود و مصلحت اندیشی‌ها نادیده گرفته شود ملتی محروم از رحمت‌‌ الهی هستیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌سویی و همدلی نقش مهمی در ایجاد اتحاد دارد، افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و حضور حداکثری مردم درانتخابات نشان دهنده دلبستگی ما به نظام و کشور است.

نماینده ولی فقیه در امور اهل تسنن گفت: آنچه در انتخابات مهم است حضور حداکثری مردم در انتخابات است، اینکه به چه کسی رأی بدهیم مهم نیست.

وی با بیان اینکه اعمال ما طوری باید باشد که نزد شهدا سرافکنده نباشیم، ابراز داشت: در طول این سال‌ها بعد از انقلاب اسلامی برادران اهل سنت همیشه در این صحنه‌ها حضور پررنگ داشته و دارند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول