اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط یک هنرمند فرش‌باف اصفهانی صورت گرفت

اهدای قالیچه نفیس شکار چرخ به موزه حضرت رضا(ع)

خبرگزاری فارس: یک هنرمند فرش‌باف اصفهانی، قالیچه بسیار نفیسی با طرح شکار چرخ را تقدیم بارگاه حضرت رضا(ع) کرد.

اهدای قالیچه نفیس شکار چرخ به موزه حضرت رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در این مراسم غلامرضا صفدرزاده‌حقیقی هنرمند و واقف این اثر هنری انگیزه خود را از وقف این قالی بسیار زیبا عشق و ارادت به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) عنوان کرد.

این هنرمند فرش‌باف اصفهانی اظهار داشت: این فرش با ابعاد 1.5 در 2.5 سانتی‌مترمربع با طرح شکار چرخ است که طرح آن توسط مرحوم استاد عیسی بهادری در سال 1354 به تصویر کشیده شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، شاه عباس صفوی، سوار بر اسب در حال شکار نشان داده شده است و پرندگان و حیواناتی نیز در حال چرخیدن، مشغول جمع‌آوری شکار هستند.

این هنرمند فرش‌باف با بیان اینکه جنس تار و پود و پرز این قالی چشم‌نواز از پشم و ابریشم است، افزود: هر یک از آثار موزه فرش آستان قدس رضوی، بیانگر احساسات غیر قابل توصیفی است که عاشقان امام رضا(ع) به آن حضرت داشته‌اند. 

جواد درسویی رئیس اداره گنجینه‌های موزه آستان قدس رضوی گفت: خانواده صفدرزاده‌حقیقی از واقفان و اهدا کنندگان با اخلاص آستان مقدس حضرت رضا(ع) هستند که تاکنون فرش‌های ارزشمندی به موزه آستان قدس رضوی اهداء کرده‌اند. 

رئیس اداره گنجینه‌های موزه آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: این واقف علاوه بر این قالیچه، دو تخته فرش دیگر نیز با نام‌های عقیق و بشریت، وقف موزه آستان قدس رضوی کرده است.

وی افزود: موزه فرش آستان قدس رضوی با دارا بودن بیش از 650 تخته فرش نفیس و با وسعت بیش از 6 هزار و600 مترمربع، بزرگ‌ترین موزه تخصصی فرش ایران و یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های فرش در منطقه و جهان اسلام است.

رئیس اداره گنجینه‌های موزه آستان قدس رضوی ادامه داد: نمونه‌های ارزشمندی از فرش‌های دوره صفوی تا عصر حاضر متعلق به بزرگ‌ترین هنرمندان فرش‌باف ایرانی با طرح‌های مختلف در معرض دید علاقه‌مندان به هنر فرش‌بافی قرار گرفته است.

انتهای پیام/م30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول