اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

80 درصد تولیدات فرش دستباف چهارمحال و بختیاری صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: 80 درصد از تولیدات فرش دستباف این استان در سال‌ جاری به خارج از کشور صادر شد.

80 درصد تولیدات فرش دستباف چهارمحال و بختیاری صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا شیخی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری این سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون افزون بر 5 هزار و 814 کارت قالیبافی برای فرشبافان زیرپوشش اتحادیه‌های صنفی و 756 کارت قالیبافی نیز توسط شرکت‌های تعاونی فرش روستایی صادر شده است.

وی بیمه قالیبافان را از دیگر برنامه‌های حمایتی این سازمان از صنعت قالیبافی در این استان برشمرد و گفت: در سال‌ جاری 6 هزار و 273 بافنده نیز برای بهره‌مندی از خدمات درمانی به بیمه تامین اجتماعی معرفی شده‌اند.

شیخی افزود: به‌منظور خدمات‎رسانی بهتر به بافندگان فرش دستبافت امسال 213 میلیون ریال تسهیلات فنی و اعتباری جذب شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از برگزاری 17 هزار و 400 نفرساعت دوره آموزشی به‌بافی فرش در این استان خبر داد و گفت: برگزاری این دوره‌های آموزشی گامی موثر در راستای حفظ هنر صنعت فرش در این استان به‌شمار می‎رود.

وی تعداد بافندگان فرش این استان را 100 هزار بافنده اعلام کرد و گفت: این تعداد بافند بر 50 هزار دار قالی در این استان فرش می‌‎بافند که توان بافت سالانه 400 هزار مترمربع فرش دستبافت را دارا هستند.

شیخی با بیان اینکه این بافندگان در ده ماهه گذشته 160هزار مترمربع فرش دستباف بافته‌اند، گفت: 80 درصد از بافت‌های صورت گرفته در این استان با کمترین تاثیرپذیری از بحران‌های اقتصادی جهانی از طریق پایانه‌های صادراتی استان‌های همجوار صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه فرش دستباف جزو وظایف گمرکات تخصصی است، گفت: در کشور تنها پنج استان از جمله چهارمحال و بختیاری فاقد گمرک تخصصی هستند و فرش‌های تولیدی آنها از طریق گمرکات تخصصی استان‌های دیگر صادر می‌شود.

وی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، آمریکا، چین و برخی کشورهای اروپایی را  از بازارهای هدف فرش دستبافت این استان برشمرد و گفت: اصالت نقشه، ثبات رنگ و دقت بافت از ویژگی‎های شاخص فرش‌های دستباف این استان است.

انتهای پیام/ح20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول