اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ‌پورمحمدی ‌‌در مراسم گرامیداشت ‌پیروزی انقلاب در قم‌:

مفسد فرش قرمز جلوی تحریم پهن می‌کند/ تسریع در محاکمه عوامل فساد مالی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: امروز مفسد و اخلال‌گر همان است که فرش قرمز جلوی تحریم پهن کرده است و چراغ سبز به تهدیدکننده نشان می‌دهد.

مفسد فرش قرمز جلوی تحریم پهن می‌کند/ تسریع در محاکمه عوامل فساد مالی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی شب گذشته در مراسم گرامی‌داشت سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین خیابان چهارمردان قم برگزار شد، با اشاره به تبلیغات سوء شبانه‌روزی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران از طریق تلویزیون‌ها، سایت‌ها و ماهواره‌ها گفت: این تبلیغات نتوانسته بر روی مردم دنیا تاثیر بگذارد به‌گونه‌ای که جوانان کشورهای اسلامی در دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی مانند یک حزب‌اللهی بسیجی‌ شعار می‌دهند،‌ این جوانان نخبگان علمی و سیاسی جامعه اسلامی بودند.

وی همچنین با اشاره به تلاش آمریکا و اروپا برای قطع ارتباط مصر با ایران گفت: با همه این تلاش‌ها رئیس مجلس مصر در نخستین مصاحبه خود اعلام می‌کند ما ایران را به عنوان کشور پیشتاز و قدرتمند اسلامی می‌شناسیم و ملت مصر باید همگام با ملت ایران حرکت کند، ما با ملت ایران برادریم و می‌خواهیم رابطه‌مان را با ایران گسترش دهیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه امروز ما در یک موقعیت کاملا ممتاز و برجسته قرار داریم، ابراز داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ملت ایران در حال حاضر در یک پیچ بزرگ تاریخی اشراف و حضور دارند و باید بدانیم امسال و یکی دو سال آینده یک نقش بزرگ تاریخی را در عرصه بین‌المللی ایفا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه باید با هوشیاری تحولات جهانی را رصد کنیم،‌ تاکید کرد: دشمنان در مقابل موفقیت‌های ملت ایران ساکت نمی‌نشینند و تردیدی نیست فتنه امسال و سال آینده از فتنه‌های گذشته بدتر است، چون امروز ما در جای حساس‌تری قرار گرفتیم و در یک نقش‌آفرینی بسیار بالاتری هستیم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه امروز دشمنان برای سرکوب کردن انقلاب ایران تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند، افزود: یکی از اقدامات دشمن در این راستا، از پای درآوردن کشور سوریه به عنوان تعقیب‌کننده سیاست‌های جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: دشمنان که توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارند با ایجاد جنگ، درگیری، کشتار و ورود اسلحه و هزینه‌های هنگفت در سوریه، به دنبال از بین بردن ثبات و امنیت در این کشور هستند تا به این صورت شاخ و برگ‌های جمهوری اسلامی را بزنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه موضع جمهوری اسلامی در زمینه سوریه بسیار شفاف است، گفت: اگر دولت سوریه نسبت به مردم خودش خوب عمل نکرده و می‌خواهد اصلاحاتی انجام بدهد، از دولت سوریه می‌خواهیم این اصلاحات را انجام داده و اگر رفتاری نامناسب نیز با مردم دارد این رفتار را اصلاح کند.

وی در عین حال تاکید کرد: اما اجازه نمی‌دهیم دولت‌های دیگر به خاطر مطامع خود بیایند دولت و ملت سوریه را زیر فشار قرار دهند چون سوریه 50 سال است که جلوی اسرائیل ایستاده و به عنوان تنها دولت در خاورمیانه بوده که جلوی ترکتازی اسرائیل را گرفته است.

پورمحمدی اضافه کرد: سوریه با اسرائیل رابطه برقرار نکرد و تا امروز در خط مقدم مقاومت بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه جریان استکبار و دولت‌های به اصطلاح امروزی مسلط بر جهان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، خاطر نشان کرد: امروز آمریکا و اروپا با مشکلات فراوانی روبه‌رو است و مهم‌تر اینکه اسرائیل در سخت‌ترین شرایط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی قرار گرفته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: ملت ایران باید بداند دشمن در شرایط بسیار سختی قرار دارد و مراقب باشیم تا قطع‌نامه‌ها و تهدیدها و تحریم‌ها ما را از این موضوع غافل نکند.

وی با اشاره به اینکه اینقدر فشار ما زیاد است که دشمن به خودزنی روی آورده است، خاطر نشان کرد: اگر اتحادیه اروپا از ما نفت نخرد بیشترین خسارت را خود می‌بیند و عدم خرید نفت از سوی اتحادیه اروپا به معنی خودزنی است.

پورمحمدی افزود: این‌قدر فشار بر روی آنها زیاد است و از جانب ما این‌قدر احساس خطر می‌کنند که حاضر شدند به خودشان ضرر بزنند تا به اصطلاح از ما رها بشوند و بتوانند فشار ما را دفع کنند.

*ایران از ثبات سیاسی و اجتماعی خوبی برخوردار است

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت داخلی کشور اشاره کرد و گفت: امروز ما در داخل کشور از جهات مختلف از یک ثبات، ‌ظرفیت خوب،‌ توانایی، اهرم‌ها، امکانات و شبکه مدیریت انسانی توانایی برخوردار هستیم.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور از نظر قرار گرفتن در تحریم‌ها گفت: با وجود این تحریم‌ها امروز دغدغه کشور تشکیل یک مجلس خوب است و این بدان معنا است که کشور از یک ثبات خوب سیاسی و اجتماعی قابل قبولی برخوردار است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه آمریکا تحریم‌های خود را علیه ملت ایران از ابتدای سال 90 آغاز کرده است، خاطر نشان کرد: با وجود این تحریم‌ها، کشور از جهت تولید، مصرف و منابع مالی در شرایط بسیار نرمال و طبیعی است و در آمد نفتی ما در سالی که گذشت 10 میلیارد دلار بیشتر از سال قبل از آن بوده است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای جلوگیری از رشد و توسعه ملت ایران، ابراز کرد: با وجود تلاش‌های دشمنان بر اساس آخرین گزارش مقامات آژانس انرژی اتمی ایران توانسته سه پایه توانمندی‌های هسته‌ای خود را تکمیل کند.

پورمحمدی با بیان اینکه بر اساس گزارش آژانس انرژی اتمی ایران به توانمندی 20 درصد غنی‌سازی رسیده است، ابراز داشت: ایران می‌تواند هر مقدار که لازم داشته باشد اورانیوم غنی کند و این موضوع در ادبیات نظامی‌ها خیلی معنی روشنی دارد یعنی ایران این قدرت و توانایی علمی را پیدا کرده است که به هر میزان که می‌خواهد اتم را غنی‌سازی کند.

وی تاکید کرد: به اعتراف مقامات آژانس انرژی اتمی، ایران امروز توانایی غنی‌سازی کامل را پیدا کرده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: همچنین بر اساس این گزارش، ایران موشک‌های دوربرد با سوخت جامع تولید کرده است که به‌ راحتی می‌تواند قاره‌ها را بپیماید.

وی خاطر نشان کرد: طبق ادعاهای مقامات آژانس انرژی اتمی، ایران توانایی و قدرت ساخت بمب اتمی را پیدا کرده است.

پورمحمدی در عین حال تاکید کرد: ایران هیچ‌گاه به دنبال ساخت بمب اتمی نبوده و نیازی هم به بم اتم ندارد اگر مدعی هستند که ایران به دنبال بمب اتمی است سند بیاورند.

وی افزود:‌ البته قرار نیست ما دست به عصا بمانیم بلکه باید همه توانایی‌ها را کسب کنیم و به دست آوریم ولی ما نیاز به بمب اتم نداریم و به دنبال ساخت بمب اتم نیستیم اما توانایی‌های لازم را کسب می‌کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را سندی روشن بر پیشرفت‌های هسته‌ای ایران ذکر کرد و خطاب به استکبار و هم‌پیمانانش گفت: شما به شنیع‌ترین رفتار در جامعه جهانی دست زدید و این‌قدر به وقاحت رسیدید که کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه گفت ما خوشحالیم که دانشمندان ایرانی ترور می‌شوند.

وی تاکید کرد: ملت ایران با وجود همه تهدید‌ها و تحریم‌ها در طول 30 سال گذشته توانسته راه خودش را ادامه دهد و به پیشرفت‌ها و توانایی‌های زیادی دست پیدا کند.

پورمحمدی با بیان اینکه نباید در برابر تهدید‌ها ترسی به خود راه دهیم اظهار داشت: باید حواسمان جمع باشد که قدرت ما تضعیف نشود و با هم دعوای الکی نکنیم زیرا وحدت رمز قدرت ملت ایران است.

وی همچنین تاکید کرد: همه باید در یک خط حرکت کنیم تندروها حرکتشان را آهسته کنند و کندروها کمی با سرعت حرکت کنند تا همه با هم حرکت کنیم و متحد شویم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کارهایمان را باید دست آدم‌های شایسته بسپاریم، خاطر نشان کرد: حضرت علی(ع) فرمود اگر می‌خواهید کشوری بدبخت شود کارهای بزرگ را دست آدم‌های کوچک بدهید و کارهای سخت را دست آدم‌های ناتوان بدهید آن کشور و ملت بدبخت می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید امور را دست شایستگان بسپاریم، ابراز داشت: منطق و فلسفه سیاسی شیعه این است که رهبری باید بهترین، داناترین،‌ عادل‌ترین و تواناترین افراد باشد و مدیران نیز باید جزو تواناترین و بهترین باشند.

*در انتخابات مجلس از باندبازی پرهیز کنید

پورمحمدی بر پرهیز از گروه‌بازی و باندبازی در انتخابات مجلس تاکید کرد و یادآور شد: باید نماینده‌ای به مجلس بفرستیم که مشکلات کشور را بفهمد نه اینکه به دنبال تصمیمات گروهی برای تقویت باند و گروه خود باشد.

وی گفت: باید کسی را به مجلس بفرستیم که درد کشور را بفهمد، قدرت تحلیل و جسارت تصمیم داشته باشد و در مقابل تهدیدات عقب‌نشینی نکند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در شرایط تحریم فشار در کشور زیاد می‌شود، ‌خاطر نشان کرد: در این شرایط نباید کسی به دنبال احتکار اجناس باشد زیرا اگر اینگونه شد با دست خودمان سرباز دشمن می‌شویم.

وی تاکید کرد: سعی کنیم در کشور ابزار توطئه و فتنه قرار نگیریم و جزء سپاه دشمن به شمار نرویم.

پورمحمدی با اشاره به نقش مردم در مهار مشکلات ناشی از تحریم‌ها گفت: مطمئنا اگر مردم یک هفته فضاسازی‌ها، جوسازی‌ها و جنگ‌های روانی‌ دشمن را تحویل نگیرند مطمئن باشید هفته دوم اوضاع متعادل خواهد شد.

وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد اگر کمبود هم داشته باشیم با تدبیر و تفکر می‌توانیم به راحتی عبور کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین به نقش مسئولان در مهار مشکلات اشاره کرد و گفت: الحمدالله دولت تلاش می‌کند ارزاق و امکانات را تا جایی که می‌تواند کنترل کند البته دولت هم باید سر وقت خودش تصمیمات خوبی بگیرد زیرا بعضی وقت‌ها عدم تصمیم‌گیری به موقع و خوب مشکلات را زیاد می‌کند و دشمن را به طمع می‌اندازد.

*فتنه‌گر اجتماعی در نوسان نظامات اقتصادی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایط امروز با دو فتنه سیاسی و اجتماعی روبه‌رو هستیم، گفت: فتنه‌گر سیاسی می‌گوید در انتخابات شرکت نکنیم که این همان فتنه سیاسی است که ملت ما در جواب این فتنه باید حضورشان را در انتخابات تقویت کنند و شایسته‌ها را انتخاب کنند.

پورمحمدی همچنین از جنگ روانی به عنوان فتنه اجتماعی یاد کرد و گفت: باید حواسمان باشد تحت تاثیر فتنه‌ها و فتنه‌گران اجتماعی قرار نگیریم.

وی با بیان اینکه فتنه‌گر اجتماعی در نوسان نظامات اقتصادی به دنبال سود بیشتر است، خاطر نشان کرد: به عنوان مثال امروز به ما گفتند کالایی در کشور کم شده است بررسی کردیم چند هزار تن در گمرک است وارد کننده ارز را از دولت گرفته جنس را وارد کرده، اما تا دیده جنس در حال گران شدن است ترخیص نمی‌کند تا پس از گران شدن آن جنس را وارد کند، کسی که این کار را می‌کند فتنه‌گر است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: باید دست این فتنه‌گران که می‌توانند در شرایط اقتصادی، اجتماعی و اجرایی کشور نقش زیادی داشته باشند را قطع کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در سازمان بازرسی و قوه قضائیه برای قطع دست فتنه‌گر محکم ایستاده‌ایم، تصریح کرد: در پرونده بزرگ فساد مالی به لطف خدا، بسیاری از شبکه‌ها و بسیاری از فتنه‌گران و مفسدین مخرب و اخلال‌گر را شناسایی کردیم.

* محاکمه عوامل فساد مالی هر چه زودتر آغاز شود

پورمحمدی افزود: بسیاری از منحرفین و فریفتگان را نیز که متاسفانه در داخل دستگاه‌ها فریب‌خورده و آلوده شدند شناسایی کردیم.

وی با بیان اینکه این افراد با قدرت، شناسایی و دستگیر شدند، اظهار داشت: پرونده تشکیل و به دست قاضی سپرده شد، کیفرخواست نیز صادر و تحویل شده است امیدواریم قاضی هر چه زودتر برای محاکمه آماده شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه اصرار داریم هر چه زودتر محاکمه عوامل فساد مالی آغاز شود،‌ گفت:‌ ملت بداند و ببیند که نظام با قدرت با فساد و مفسد مبارزه می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز مفسد ستون پنجم دشمن است، خاطر نشان کرد: امروز مفسد و اخلال‌گر همان است که فرش قرمز جلوی تحریم پهن کرده است و چراغ سبز به تهدیدکننده نشان می‌دهد.

پورمحمدی با بیان اینکه ملت ایران ملت مقابله با بحران است، یادآور شد: ملت ما نشان داده است در مقابل شرایط سخت تصمیمات خوبی می‌گیرد و می‌تواند سربلند از بحران‌ها بیرون آید و اتفاقا دشمن در این زمینه ناتوان است.

وی در پایان نعمت ولایت و ولایت‌پذیری را جزو بهترین نعمت‌ها و برکات الهی دانست و گفت: ان‌شاءالله به یمن این نعمت‌ها بتوانیم بنابر تعبیر مقام معظم رهبری از این پیچ سخت تاریخی با سربلندی و عزت عبور کنیم.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول