اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه دوم سال 91

زادگاه سپیده کاشانی موزه فرش می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت ایران گفت: خانه تاریخی باکوچی محل تولد و پرورش شاعره سپیده کاشانی به محل موزه فرش تبدیل می‌شود.

زادگاه سپیده کاشانی موزه فرش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان حمیدرضا مؤمنیان شنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی تفاهمنامه‌ای با اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، خانه تاریخی باکوچی محل تولد و پرورش شاعره معروف سپیده کاشانی به این دانشگاه واگذار شده تا به محل موزه فرش تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در این موزه نمایشگاه دائمی طرح و نقشه‌های قدیمی فرش، از طراحان و نقاشان سراسر کشور ارائه می‌شود، افزود: کتابخانه، تالار گفت‌وگو برای برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی، مرمت نقشه فرش و طراحی و برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای و مناسبتی از جمله برنامه‌هایی است که در این موزه پیش‌بینی شده است.

رئیس پژوهشکده فرش دانشگاه کاشان، اعتبار پیش‌بینی‌ شده برای تأمین تجهیزات این موزه را حدود ۶ میلیارد ریال ذکر کرد و عنوان داشت: طی توافقات انجام شده با معاون فناوری ریاست جمهوری، در صورت تخصیص اعتبار این موزه در نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مؤمنیان ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی، توسعه مهارت نیروی کار، افزایش تولید و ارزش افزوده و ارتقای سهم صادرات را از اهداف کانون هماهنگی دانش و صنعت فرش ایران قلمداد کرد.

به گفته وی می‌توان با تدوین نقشه راه کانون هماهنگی دانش و صنعت فرش ایران که در دو بخش استراتژی فرش دستباف و فرش ماشینی آماده شده شاهد فراهم شدن زمینه‌های تحول در نظام فرش ایران بود.

انتهای پیام/آ30/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول