اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل تعاونی فرشبافی آذربایجان‌شرقی:

14 هزار بافنده فرش و قالی در آذربایجان شرقی شناسایی شدند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل تعاونی فرشبافی آذربایجان‌شرقی گفت:امسال 14 هزار بافنده فرش و قالی در استان شناسایی شدند.

14 هزار بافنده فرش و قالی در آذربایجان شرقی شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، صفر امانی عصر امروز در کارگروه اشتغال شهرستان سراب اظهار داشت: در 10 ماهه گذشته در سطح استان به ارزش ریالی 90 میلیارد ریال فرش و قالی از سهامداران استان خریداری شده است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه دائمی فروش فرش آذربایجان در تبریز اظهار داشت: در این نمایشگاه 70میلیارد ریال فروش داخلی و 46میلیارد ریال فروش خارجی فرش صورت گرفته است.

مدیر عامل تعاونی فرشبافی آذربایجان‌شرقی از کسب رتبه نخست استان آذربایجان‌شرقی در سال گذشته از لحاظ فروش فرش در کشور خبرداد و پیش‌بینی کرد امسال نیز در جشنواره فرش مقام اول با آذربایجان‌شرقی خواهد بود.

امانی، از شناسایی و صدور مجوز برای 14هزار نفر به عنوان بافنده و دارای کارگاه قالیبافی طی سال‌جاری در سطح استان خبرداد.

وی یادآورشد: 65میلیارد ریال سهم استانی مقرر شده در کارگروه اشتغال در سال‌جاری به طور کامل جذب شده و یک هزار و 830نفر از این اعتبار استفاده کرده‌اند.

این مقام مسئول در صنعت فرش استان، از امضای تفاهمنامه با صندوق مهر به مبلغ 20میلیارد ریال و جذب آن همچنین برگزاری بیش از 180دوره آموزشی برای بافندگان فرش و دو دوره برای مربیان و اساتید فرش به صورت کشوری به عنوان دیگر فعالیت‌های بخش فرش و قالی استان یاد کرد.

امانی در مورد وضعیت شهرستان سراب از لحاظ فرش گفت: بیش از دو هزار و 100نفر سهامدار تعاونی فرش در شهرستان سراب بوده و در سال‌جاری هزار و12نفر بافنده در سطح سراب شناسایی و 200نفر برای اخذ تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

محمدرضا بیرامی فرماندار سراب نیز اظهار داشت: فرش‌های مشایخی،مهربان و شربیان سراب دارای شهرت کشوری و جهانی هستند.

وی از وجود 8 هزار و 50 دار قالی در سراب و اشتغال 10هزار نفر در حوزه فرش و قالی در شهرستان به عنوان بخشی از ظرفیت بالای این شهر در صنعت فرش یاد کرد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول