اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل:

پایانه مرزی بیله‌سوار 85 درصد پیشرفت دارد / اجرای طرح ایمن‌سازی 198 مدرسه

خبرگزاری فارس: مدیرکل سابق حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: پایانه مرزی بیله‌سوار که از دو سال پیش عملیات اجرایی آن شروع شده هم‌اکنون با 85 درصد پیشرفت مراحل پایانی احداث و راه‌اندازی را سپری می‌کند.

پایانه مرزی بیله‌سوار 85 درصد پیشرفت دارد / اجرای طرح ایمن‌سازی 198 مدرسه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی رحمتی عصر امروز در مراسم تودیع خود در اردبیل اظهار داشت: پس از 34 ماه خدمت در عرصه سازندگی و تلاش مضاعف، استان اردبیل را به مقصد استان زنجان ترک می‌کنم و معتقدم با استفاده از این تجربه ارزشمند می‌توانم خدمات شایسته‌تری را در سال‌های آینده برای نظام اسلامی انجام دهم.

وی در ادامه به اهمیت صنعت حمل و نقل و نقش بی‌بدیل آن در توسعه پایدار و تحولات در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در مدت مسئولیت 34 ماهه خود سعی کردم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان اردبیل و همراهی برخی دستگاه‌ها اقدامات زیرساختی گسترده‌ای را انجام دهم که بر همین اساس شاخص و رتبه استان اردبیل را که در جایگاه پایینی قرار داشت به سرعت ارتقا دادیم.

رحمتی با برشمردن یکی از این شاخص‌ها در حوزه ارتقای ایمنی جاده‌ها به ویژه ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها و راه‌های اصلی تصریح کرد: ما در این زمینه 198 طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها را اجرا کردیم.

این مسئول از احداث و راه‌اندازی دو پارک ایمنی در خلخال و رضی در این مدت خبر داد و اضافه کرد: این پارک‌ها که یک شبیه‌سازی مناسب در حوزه ترافیک در آن انجام شده با هدف فرهنگ‌سازی آموزش ایمنی و عبور و مرور راحت برای کودکان انجام شده که در سایر شهرها نیز طراحی‌های اولیه برای راه‌اندازی پارک ترافیکی انجام شده است.

وی از نصب و راه‌اندازی 25 سایت دوربین نظارتی در گردنه‌های صعب‌العبور و نقاط حادثه‌خیز خبر داد و گفت: در کنار این امر در سفر اخیر رئیس جمهور شاهد راه‌اندازی مرکز مدیریت راه‌های استان با 18 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و افتتاح مجهزترین استودیو خبری مرکز راه‌های استان بودیم تا در کنار صدا و سیما مجموعه راه و ترابری، پلیس راه و هلال ‌احمر نیز از این زیرساخت استفاده کنند.

رحمتی به برگزاری کلاس‌های آموزشی ایمنی و اخلاق حرفه‌ای رانندگان، متصدیان و مدیران شرکت‌های حمل و نقل به استعداد 70 هزار نفر اشاره کرد و ادامه داد: ما همچنین به دوره‌های آموزشی عابران پیاده و موتورسواران در مناطق روستایی برای اولین بار در کشور اقدام کردیم.

به گزارش فارس، مدیرکل سابق حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: بر همین اساس جایگاه استان اردبیل در نیمه‌اول امسال در حوزه ترددهای بین‌شهری و جاده‌ای سوم و در کاهش تصادفات جاده‌ای روستایی نیز رتبه دوم است.

رحمتی از احداث سه مجتمع بین‌راهی در محور اردبیل سرعین، 97 کیلومتری مغان و محور مشگین‌شهر اهر خبر داد و افزود: عملیات احداث هشت مجتمع بین‌راهی نیز در دستور کار قرار گرفته که انتظار می‌رود در سال‌های آینده به بهره‌برداری برسند.

وی اظهار داشت: این مجتمع‌ها به فضاهای مناسب استراحتی شامل رستوران، هتل، پارکینگ، جایگاه سوخت و برخی فضاهای خدماتی مجهز شدند تا مسافران و رانندگان از آن بهره ببرند.

رحمتی فعالیت هشت پاسگاه بین‌راهی را یادآور شد و تصریح کرد: ما اقدام به احداث پاسگاه جدید اردبیل سراب به دلیل واقع شدن ساختمان قبلی در حریم جاده شدیم که این مجموعه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه از فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و راه‌اندازی سه مورد از این مراکز با هدف بررسی و معاینه فنی خودروهای سنگین خبر داد و خاطرنشان کرد: مراکز معاینه فنی خودرو در مسیر اردبیل خلخال، اردبیل مغان و اردبیل نیر احداث شده و هم‌اکنون به مراجعان خدمات ارائه می‌کند.

این مسئول در ادامه به راه‌اندازی شهرک حمل و نقل کالا در اردبیل با هدف کاهش بار ترافیکی، افزایش ایمنی ترددها، ‌دسترسی آسان به حمل و نقل ایمن را یادآور شد و گفت: این پروژه در مسیر اردبیل خلخال و در 12 هکتار زمین و سرمایه‌گذاری 35 میلیارد ریال در 28 غرفه برای استقرار 24 شرکت در فاز اول تکمیل و افتتاح شده است.

وی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی سالن مسافری پایانه مرزی بیله‌سوار و طرح محوطه‌سازی این مجموعه با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد و 300 میلیون تومان و در زیربنای 400 مترمربع خبر داد و خاطرنشان کرد: اولویت ما تکمیل این پایانه مرزی بوده که سعی کردیم بخش عمده‌ای از کارهای آن را به سرانجام برسانیم.

رحمتی افزود: با توجه به قابلیت تجاری و تبادلات مرزی در گمرک بیله‌سوار طرح توسعه پایانه مرزی بیله‌سوار و سالن مسافری آن در حال اقدام است که با پیشرفت 30 درصد انتظار می‌رود به سرعت به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل سابق حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل به حجم عظیم تبادلات مرز، حدود 20 هزار میلیارد و همچنین تردد 31 مسافر از گمرک بیله‌سوار را حاکی از ظرفیت خوب این منطقه مرزی برشمرد و بیان کرد: از مدیرکل جدید حمل و نقل و پایانه استان انتظار داریم این پروژه‌ها را به جد پیگیری و به سرانجام برسانند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول