اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با فرارسیدن روز جهانی گمرک

معاون وزیر راه و شهرسازی از پایانه مرزی سرخس بازدید کرد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور هم‌زمان با فرارسیدن روز جهانی گمرک از پایانه مرزی سرخس بازدید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پایانه مرزی سرخس بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شهریار افندی‌زاده با هیئت همراه از روند ترانزیت کالا در پایانه مرزی سرخس از توابع استان خراسان‌رضوی بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن مهم ارزیابی کردن پایانه مرزی سرخس در توسعه اقتصادی کشور اظهار داشت: این ظرفیت بسیار بالا به دلیل وجود راه جاده‌ا‌ی و ریلی مناسب برای استان و شهرستان به وجود آمده است.

نماینده ویژه دولت در امر ترانزیت کشور با بیان اینکه استان خراسان‌رضوی نیز استانی قدرتمند از این حیث به حساب می‌آید، عنوان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در حال حاضر گمرک‌های بندرعباس در استان هرمزگان، پرویزخان در استان کرمانشاه، بازرگان در آذربایجان‌غربی، باشماق در کردستان و گمرک‌های سرخس و لطف‌آباد در استان خراسان‌رضوی جزو فعال‌ترین مراکز گمرکی از لحاظ ترانزیت ورودی کالا به کشور به شمار می‌آ‌یند.

وی تاکید کرد: هم‌چنین گمرک‌های بندر امام، دوغارون، باشماق، سرخس، بندرعباس و لطف‌آباد به عنوان فعال‌ترین گمرک‌های کشور از حیث خروج کالا انتخاب شده‌اند.

افندی‌زاده تاکید کرد: با این آمار می‌توان نقش مهم استان خراسان‌رضوی را در توسعه صادرات پایدار کشور و ترانزیت کالاهای ورودی و خروجی درک کرد.

وی با تاکید بر این مطلب که خراسان‌رضوی ظرفیت بالایی را در این زمینه دارا است، خاطرنشان کرد: در همین راستا برای افزایش میزان صادرات به کشورهای مختلف باید مسیرهای سازمان اکو را نیز راه بیاندازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به وجود ظرفیت‌های ویژه ترانزیتی در استان خراسان‌رضوی این وزارتخانه نگاه ویژه‌ای به این استان مرزی دارد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در پایانه مرزی سرخس ابراز داشت: احداث پل مرزی مشترک بین دو کشور ایران و ترکمنستان یکی از این چالش‌هایی است که نیازمند رایزنی‌های سیاسی بین مسئولان دو کشور است.

افندی‌زاده عمر پل فعلی را بالای ده سال عنوان کرد و گفت: هم‌چنین محوطه‌سازی این پایانه از دیگر موارد لازم است که برای این منظور رقمی بالغ بر 27 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید پایانه مرزی سرخس برای افزایش ظرفیت صادرات توسعه پیدا کند.

شهرستان سرخس، یکی از شهرستان‌های شمال‌شرقی خراسان‌رضوی است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول