اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:

اتصال پایانه‌های مرزی از طریق فیبر نوری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پایانه‌های مرزی کشور از طریق فیبر نوری در آینده نزدیک به هم وصل می‌شوند.

اتصال پایانه‌های مرزی از طریق فیبر نوری
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه شهریار افندی‌زاده عصر امروز در حاشیه  افتتاح فاز نخست پایانه مرزی تمرچین و ساختمان پایانه مرزی سرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از بحث‌های مهم در راستای توسعه و تجهیز پایانه‌های مرزی استفاده از سیستم I.T.S در پایانه‌های مرزی کشور است که با هدف کوتاه کردن ترخیص کالاها از مبادی مرزی صورت می‌گیرد.
وی با تاکید بر تلاش در راستای تحقق این موضوع، تصریح کرد: تحقق این امر از جمله اهداف کارگروه ترانزیت کشور بوده و به طور مشترک با همکاری گمرک جمهوری اسلامی و دیگر ارگان‌های ذی‌ربط در حال انجام است.
این مسئول با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح، افزود: در حال حاضر طرح مذکور در گمرک باجگیران به صورت آزمایشی در حال اجرا است و در صورت نتیجه‌گیری در سایر پایانه‌ها نیز اجرایی می‌شود.
افندی‌زاده با اشاره به دیگر برنامه‌های در دست اقدام در پایانه‌های مرزی کشور، اعلام کرد: تجهیز سایت داخلی پایانه‌های مرزی و اتصال آنها به یکدیگر با استفاده از شبکه فیبر نوری نیز در دستور کار قرار دارد و در آینده نزدیک عملیاتی می‌شوند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: تجهیز سایت داخلی در تمام پایانه‌ها آغاز و نرم‌افزارها و تجهیزات مورد نیاز آنها نصب شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به اتمام برسند. 
افندی‌زاده با بیان اینکه در اتصال پایانه‌ها از طریق فیبر نوری زیرساخت‌هایی نیاز است، گفت: با مشارکت وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات این کار در آینده انجام خواهد شد.
وی کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان را از مزیت‌های اجرای این طرح در پایانه‌های کشور اعلام کرد و اظهار داشت: با اجرای این طرح علاوه بر بهره‌گیری از سیستم های کنترل، کنترل‌ های مضاعف از بین رفته و کنترل واحد جایگزین آن می‌شود و این امر به نوبه خود سبب تسریع در امور در پایانه‌های مرزی کشور خواهد شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول