اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل استان اردبیل:

کاهش 40 درصدی ورود سواری از پایانه مرزی بیله‌سوار

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان ورودی سواری از پایانه مرزی بیله‌سوار 40 درصد کاهش یافته است.

کاهش 40 درصدی ورود سواری از پایانه مرزی بیله‌سوار
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی رحمتی در جلسه شورای اداری اردبیل اظهار داشت: ورودی سواری از پایانه مرزی بیله‌سوار 7 هزار و 83 دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.
وی، تعداد خروجی خودروهای سواری را نیز از پایانه مرزی بیله‌سوار 7 هزار و 714 دستگاه اعلام کرد و افزود: در این ارتباط نیز با یک کاهش 35 درصدی روبه‌رو هستیم.
رحمتی با اشاره به افزایش 70 درصدی ورود مسافر از طریق این پایانه تصریح کرد: تا پایان آبان‌ماه امسال بیش از 380 هزار نفر از طریق این مجموعه مرزی وارد کشورمان شدند که نسبت به سال گذشته این رقم 160 هزار نفر افزایش را بیان می‌کند.
این مسئول همچنین از افزایش 57 درصدی خروج مسافران از پایانه مرزی بیله‌سوار خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 358 هزار مسافر از این پایانه خارج شدند که نسبت به سال قبل رشد خوبی را در این باب شاهد هستیم.
وی در ادامه با اشاره به واردات 8 هزار و 418 تن کالا از طریق این پایانه و کاهش 54 درصدی این میزان از واردات اضافه کرد: در مقابل در همین مدت 82 هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده که رشد 26 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.
رحمتی همچنین تردد 13 هزار کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار و همچنین تردد 848 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس را از این پایانه یادآور شد و گفت: ما در بحث خروج اتوبوس‌ها از طریق این پایانه با یک رشد هشت درصدی شاهد خروج 557 دستگاه اتوبوس و همچنین 11 هزار و 912 دستگاه کامیون در هشت ماهه اول امسال بودیم.
به گزارش فارس، مدیرکل حمل و نقل استان اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک دو سامانه جدید سایت نظارت تصویری در محور جدیدالتأسیس اردبیل ـ سرچم نصب می‌شود، افزود: مجهزترین استریو خبری مرکز مدیریت راه‌ها با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و اعتبار هزینه شده برای این پروژه یک میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.
رحمتی هدف اجرای این طرح را اعمال قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی، ارتقای سطح ایمنی تردد خودروها از محورهای مواصلاتی، کنترل حجم تردد، کنترل و مدیریت ناوگان باری و مسافری، مدیریت ترافیک جاده‌ها، کاهش سوانح و اطلاع رانندگان از وضعیت محورهای مواصلاتی اعلام کرد.
وی اظهار داشت: در محور اردبیل، نیر، سراب نیز چهار سامانه تصویری فعال است که سه سامانه در گردنه صائین و نقاط حادثه‌خیز این محور نصب شده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول