اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی ایده‏های برتر صورت گرفت؛

پایان نخستین جشنواره ایده‏‌بازار دانش‏آموزی

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره ایده‌بازار دانش‏آموزی با معرفی ایده‏های برتر در دامغان به کار خود پایان داد.

پایان نخستین جشنواره ایده‏‌بازار دانش‏آموزی
به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، فرماندار دامغان عصر امروز در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: باید از پدیده و ایده‏های نو استقبال و حمایت کنیم.
مرتضی علی‏آبادی افزود: همه دانش‏آموزان از ایده و پدیده‏های نو برخوردارند که باید از توان و ظرفیت این افراد به نحو شایسته استفاده کرد.
رئیس شورای آموزش و پرورش دامغان اضافه کرد: ایده‏ها باید تبدیل به پدیده شود و از پدیده‏ها هم باید به نحو خوبی بهره‏برداری کرد.
وی خاطرنشان کرد: باید به دانش‏آموزان خلاق و نخبه به صورت ویژه نگاه کرد و نگذاریم این قشر از دانش‏آموزان که سرمایه‏های اصلی جامعه هستند، احساس تنهایی کنند و این سرمایه‏های عظیم هدر نرود.
علی‏آبادی گفت: باید تلاش کنیم ایده‏های دانش‏آموزی را به جامعه معرفی کنیم تا جامعه نیز با این قشر بهتر آشنا شوند.
 
* 150 نوع استعداد در دانش‏آموزان وجود دارد
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این جشنواره اظهار داشت: در بین دانش‏آموزان، 150 نوع استعداد وجود دارد که باید از یکایک این استعدادها به خوبی استفاده کرد.
محمد بنائیان‏سفید افزود: عرصه حیات بشری عرصه دستاوردها و اندیشه‏هاست.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: ملت‏ها بر اساس استعداد و توانایی‏های خود هویت و ملیت خود را نمایان می‏کنند.
وی تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، علم را باید تولید کرد و از تولید به تجارب درآورد و به ثروت تبدیل ساخت و از آن به خوبی استفاده کرد و ما وظیفه داریم رهنمودهای مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم.
بنائیان‏سفید گفت: نهاد خانواده در استعدادیابی و استعدادشناسی نقش مهم و اساسی دارد و پیشرفت دانش‏آموزان در گرو حمایت و استعدادشناسی خانواده‏هاست.
عبدالمجید بامری، مدیرکل تعاون استان سمنان نیز از آمادگی هرگونه همکاری این اداره کل از پدیده و ایده‏های دانش‏آموزی خبر داد و خواستار به ثبت رساندن آن در قالب تشکیل شرکت‏های تعاونی شد.
این جشنواره با هدف ارائه ایده و طرح‏های اقتصادی از سوی دانش‏آموزان، شناسایی دانش‏آموزان پژوهشگر و صاحب ایده و حمایت از آن در زمینه‏های مختلف برگزار شد.
تجلیل و تقدیر از 23 طرح و ایده دانش‏آموزی از دیگر برنامه‏های این جشنواره بود.
این جشنواره از سوی پارک علم و فناوری استان سمنان و شرکت خدماتی امدادکار شهرستان دامغان برگزار شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول