اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان دانش‌آموزی مدیریت آموزش و پرورش پاکدشت:

مجلس دانش‌آموزی یک تشکل صنفی است

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان دانش‌آموزی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت با اشاره به سابقه تشکیل مجلس دانش‌آموزی گفت: مجلس دانش‌آموزی یک تشکل صنفی است.

مجلس دانش‌آموزی یک تشکل صنفی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، در آستانه ششمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی، انتخابات هیئت رئیسه در شهرستان پاکدشت برگزار شد.

انتخابات هیئت رئیسه شوراهای دانش‌آموزی در شهرستان پاکدشت، به منظور انتخاب یک دانش‌آموز دختر و یک دانش‌آموز پسر، برای حضور در مجمع عمومی شوراهای دانش‌آموزی استان صورت پذیرفت.

مسئول سازمان دانش‌آموزی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در حاشیه برگزاری این انتخابات عنوان کرد: مجلس دانش‌آموزی یک تشکل صنفی است که حدود یک دهه از زمان تشکیل آن می‌گذرد و این تشکل به منظور ترویج فرهنگ مشارکت‌جویی و مسئولیت‌پذیری و زمینه‌سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش، بهره‌گیری از نظرات دانش‌آموزان در اصلاح قوانین و مقررات و طرح و برنامه‌های مرتبط با آنها شکل گرفته و نگاهی گذرا به دستاوردهای این تشکل نویددهنده آن است که در دستیابی به اهداف اولیه تشکیل خود که همان مشارکت دانش‌آموزان در امور مربوط به خودشان، موفق بوده است. 

رضا اسماعیلی همچنین شوراهای دانش‌آموزی را مکانی برای تمرین مهارت‌های اجتماعی دانسته و تصریح کرد: حضور در این تشکل‌ها برای دانش‌آموزان تجربه کارگروهی را به دنبال داشته و به آنان این امکان را می‌دهد که ضمن آموختن تقسیم کار و قبول مسئولیت، ابتکار و خلاقیت، تفکر سازنده، تشخیص اولویت و تصمیم‌گیری به موقع را نیز بیاموزند.

بر پایه این گزارش، در این مرحله از انتخابات چهار دانش‌آموز دختر و چهار دانش‌آموز پسر به عنوان اعضای هیئت رئیسه از بین کاندیداهایی که همگی رئیس شورای دانش‌آموزی مدارس خود بودند انتخاب شدند و از بین این تعداد دو نفر برای حضور در مجمع عمومی شوراهای دانش‌آموزی استان معرفی شدند.

انتهای پیام/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول