اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی:

وظیفه دانشگاه پرورش افراد با طرز فکر اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی وظیفه دانشگاه و حوزه را پرورش افرادی با طرز فکر ناب اسلامی دانست و افزود: دانشگاه‌ها باید اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

وظیفه دانشگاه پرورش افراد با طرز فکر اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در جمع مسئولان دانشگاه پیام‌نور خراسان‌جنوبی با اشاره به حضور مستمر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در طول دوره کاری دولت اصلاحات، اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد که ما باید از روش گفت‌وگو که یک روش منطقی و مورد تأیید اسلام است برای برطرف کردن برخی از چالش‌های فکری در سطح دانشگاه‌ها کمک بگیریم.

وی علت بروز برخی چالش‌ها در دانشگاه‌ها را عدم به کارگیری این روش دانست و افزود: قصد بنده زیر سؤال بردن اساتید بسیجی و اعضای هیئت علمی نیست، اما می‌بینیم که در تبیین روش‌ها در سطح دانشگاه‌ها دچار مشکل هستیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به منش والای مردم ایران، ابراز داشت: اگر تعدادی از مردم آمریکا به کشور ما بیایند، ایرانیان آن‌قدر با منش هستند که بدون توجه به دشمن‌افروزی‌های دولت آنان، بالاترین احترام را به آنها می‌گذارند این در حالی است که ایرانیان ساکن آمریکا با مشکلات فراوانی دست به گریبان هستند.

 

*تبیین‌کنندگان عقاید جوامع غربی، درک روشنی از اسلام ندارند

رشید با بیان اینکه نباید دنباله‌روی بعضی از افراد به اصطلاح روشن‌فکر در دانشگاه‌ها باشیم که صحبت‌های نشخوار نشده جوامع غربی را می‌زنند، تصریح کرد: ما یک کشور اسلامی با یک دین متعالی هستیم که خود صاحب نظر و فکر است و نباید عقاید افرادی را دنبال کنیم که فجایع بزرگی را در کشورهای افغانستان و عراق به بار آوردند.

وی ادامه داد: زمانی این موضوع آزار دهنده‌تر می‌شود که بعضی از خواصی که باید نخستین خط مقابله ‌کننده با این طرز فکر باشند به همراهی این افراد می‌پردازند.

استاندار خراسان‌جنوبی افزود: افرادی که دنباله‌روی افکار و عقاید جوامع غربی هستند، درک روشنی از انقلاب و فرهنگ ایرانی اسلامی ملت ایران ندارند.

 

*اگر دانشگاه‌ها اسلامی شوند، چالش‌ها پایان می‌یابد

وی با اشاره به وظیفه خطیر دانشگاه در مقابله با این افکار گفت: اگر دانشگاه‌ها به فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری، اسلامی شوند دیگر کسی میدان را برای رواج این افکار در دانشگاه‌ها باز نخواهد دید.

استاندار خراسان‌جنوبی افزود: دانشگاه‌ها باید سدشکن و جوشکن باشند و اگر استاد دانشگاهی مرعوب جو ایجاد شده توسط عده‌ای از غرب‌زدگان شود ما شاهد عقب‌ماندگی در دانشگاه‌ها خواهیم بود.

رشید ادامه داد: دانشگاه‌ها و حوزه‌ها بهترین مجموعه‌هایی هستند که می‌توانند در پرورش افرادی با طرز فکر ناب اسلامی و دینی مؤثر باشند.

وی اضافه کرد: البته این بدان معنا نیست که از مسائل رفاهی دانشجویان چشم‌پوشی کنیم بلکه ما باید به همه مسائل فرهنگی، رفاهی و پژوهشی دانشجویان به طور یکسان توجه داشته باشیم تا شاهد موفقیت هر چه بیشتر دانشگاه‌ها در تمامی زمینه‌ها باشیم.

استاندار خراسان‌جنوبی وظیفه مسئولان و اساتید دانشگاهی را اهتمام در ایجاد ارتباط هرچه بیشتر با دانشجویان دانست و افزود: هر چه این ارتباط بیشتر شود موفق‌تر خواهیم بود.

 

*مسئولان خود را تافته جدا بافته ندانند

رشید در بخش دیگری از سخنانش احترام مردم به برخی از مسئولان را ناشی از احترام این مردم به نظام مقدس اسلامی دانست و افزود: ما هم باید به مردم احترام متقابل گذاشته و گمان نکنیم که تافته جدا بافته‌ای از مردم هستیم.

وی ادامه داد: عوامل مختلفی دست به دست هم می‌دهند تا فردی فرصت خدمت به مردم و نظام را به دست آورد و وقتی پستی را دریافت کرد باید به پندهای امام راحل و مقام معظم رهبری در رابطه با خدمت به مردم توجه داشته باشد و ارتباط خود را با مردم قطع نکند.

استاندار خراسان‌جنوبی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وجود مشکلاتی در سطح دانشگاه پیام‌نور خراسان‌جنوبی، گفت: امید است که مسئولان دانشگاه به همه مشکلات کارمندان، دانشجویان و استادان توجه کرده و در راستای حل مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این دانشگاه گام بردارند.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول