اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری صورت گرفت

افزایش 30‌ هزار نفری سهمیه عمره دانشگاهیان کشور

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کل کشور گفت: در سال‌جاری سهمیه عمره جامعه دانشگاهی کشور به 30 هزار نفر افزایش یافته است و این در حالی است که سال گذشته 25 هزار نفر از این افراد از سراسر کشور به حج عمره اعزام شده‌اند.

افزایش 30‌ هزار نفری سهمیه عمره دانشگاهیان کشور

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی در حاشیه سفر خود به اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هر ساله این ستاد سهمیه عمره را خارج از نوبت برای اعزام دانشجویان به سرزمین وحی از سازمان حج و زیارت دریافت می‌کند.

وی به استقبال چشمگیر جامعه دانشگاهی کشور برای اعزام به حج عمره اشاره کرد و افزود: تعداد دانشگاهیان برای اعزام به حج عمره هر ساله افزون‌تر از سال‌های گذشته می‌شود و در حال حاضر سهمیه عمره دانشجویی نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مسئول ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کل کشور تصریح کرد: در سال‌جاری سهمیه عمره جامعه دانشگاهی کشور به 30 هزار نفر افزایش یافته است و این در حالی است که سال گذشته 25 هزار نفر از این افراد از سراسر کشور به حج عمره اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این افراد در قالب سه گروه به حج عمره اعزام می‌شوند، اضافه کرد: 17 هزار نفر از این افراد در قالب زوج‌های دانشجویی، 11 هزار نفر نیز از دانشجویان مجرد و سایر افراد اعزامی نیز از اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور هستند.

فقیهی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی پیش از سفر، در هنگام سفر و پس از سفر به حج عمره به این افراد ارائه می‌شود، تأکید کرد: برگزاری همایش‌های توجیهی، ارسال بسته‌های فرهنگی به این افراد و برنامه‌های مدینه‌شناسی و مکه‌شناسی از مهم‌ترین برنامه‌های ارائه شده به این افراد است.

وی با بیان اینکه با توجه به استقبال چشمگیر دانشگاهیان برای اعزام به حج عمره این ستاد پاسخگوی تمامی این افراد نیست، ادامه داد: ستاد‌های عمره دانشجویی هشت برنامه متنوع نیز پس از بازگشت این افراد از حج عمره به آنها ارائه می‌کند و شرکت این افراد در برنامه‌های پس از سفر نیز چشمگیر و بی‌نظیر است.

مسئول ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کل کشور بیان داشت: در حال حاضر زمان اعزام جامعه دانشگاهی سراسر کشور به حج عمره مشخص نیست و برگزاری حج عمره با کیفیت بسیار بالا از مهم‌ترین اهداف متولیان اجرای این برنامه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارزان و آسان بودن حج عمره از رویکرد‌های این ستاد است، گفت: دانشجویان تشنه برگزاری برنامه‌های معرفتی هستند و نظر‌سنجی‌های صورت گرفته از دانشجویان اعزام شده به حج عمره حاکی از این است که 85 درصد از آنها نتیجه اعزام به حج عمره را متحول شدن خود دانسته‌اند.

فقیهی اظهار داشت: جوانان ایرانی با اعزام به حج عمره متحول می‌شوند و گرایش آنها به آموزه‌های دینی و اسلامی به میزان بسیاری افزایش می‌یابد و شرط اعزام دانشجویان دختر به حج عمره تأهل است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول