اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه تبریز خبر داد

پذیرش 50 دانشجوی دکترا در دانشگاه تبریز

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز، از پذیرش 50 دانشجوی جدید در مقطع دکترای در این دانشگاه طی سال‌جاری خبر داد.

پذیرش 50 دانشجوی دکترا در دانشگاه تبریز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، حمیدرضا قاسم‌زاده با اشاره به برگزاری آزمون دکترای سال تحصیلی 91 – 90   اظهار داشت: پس از آزمون دکترای امسال که به صورت نیمه متمرکز انجام شد، تعداد یک‌هزار و 493 نفر در 75 رشته برای مصاحبه به این دانشگاه معرفی شدند که پس از طی مراحل قانونی و اعلام نتایج 162 نفر به عنوان پذیرفته شده نهایی معرفی شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت اعلام شده در سال‌ جاری در این دانشگاه 205 نفر بوده است، یادآور شد: در مرحله تکمیل ظرفیت نیز 347 نفر در 44 رشته به این دانشگاه معرفی شدند که در صورت احراز شرایط از این تعداد نزدیک به 50 نفر پذیرفته شده نهایی معرفی خواهند شد.

به گفته قاسم‌زاده، علاوه بر پذیرفته‌شدگان فوق تعداد 27 نفر نیز قبلاً در مرحله اول با استفاده از تسهیلات دفتر استعدادهای درخشان وارد دوره دکترای در رشته‌های مختلف این دانشگاه شده بودند.

وی افزود: هم اکنون این پذیرفته‌شدگان همراه با 162 نفر پذیرفته شده قبلی از نیمسال اول سال تحصیلی 91 – 90 در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

قاسم‌زاده افزود: در حال حاضر 4 هزار و 200 نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 3 هزار و 500 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و حدود 700 نفر در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وی در این دانشگاه در حال حاضر 125 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 83 رشته در مقطع دکترا  دایر است.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول