اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

‌صدا و سیما باید واقعا یک دانشگاه باشد

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تحریم‌ها جدی و تهدید‌کننده است، از آن طرف زمزمه مداخله نظامی به طور جدی وجود دارد.

‌صدا و سیما باید واقعا یک دانشگاه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمد غروی در مراسم گرامیداشت سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که پنج‌شنبه شب از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین خیابان چهار مردان قم برگزار شد، با اشاره به جنبه‌های مثبت صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: اگر بخواهیم صدا و سیمای خود را با صدا و سیمایی که کشورهای منطقه دارند، مقایسه کنیم، باید بگویم فاصله‌اش مثل مسجد می‌ماند با کاباره، البته این چیزی نیست که الگو، تابلوی انقلاب و ارزش‌های اسلامی ما باشد، بلکه باید واقعا یک دانشگاه باشد.

* بی‌بندوباری ظاهری در قم قابل تحمل نیست

وی با بیان اینکه بی‌بندوباری ظاهری در قم قابل تحمل نیست، خاطر نشان کرد: قم به عنوان خاستگاه انقلاب و پایتخت معنوی شیعه است در نتیجه فضای آن اینگونه برای ما قابل تحمل نیست و باید واقعا در این رابطه سعی کنیم.

غروی تاکید کرد: کارهای عمرانی خوبی انجام می‌گیرد و بودجه‌های خوبی صرف می‌شود ولی مسئولان ما باید به مسائل فرهنگی بیش از گذشته توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب اسلامی است،تصریح کرد: اگر بتوانیم ارزش‌های اسلامی را به معنای جامع کلمه در زمینه عدالت‌های اجتماعی و زمینه‌های دیگر برقرار کنیم، می‌توانیم به بقای انقلاب امیدوار باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید سعی کنیم انتخابات را گرم نگه داریم، اظهار داشت: باید سعی کنیم شرایطی که نفرت‌انگیز است به وجود نیاید و همه وحدت سلیقه و نظر داشته باشند تا انتخابات هم موفق باشد.

 

* انتخابات مجلس نهم جزو حساس‌ترین دوره‌های انقلاب است

وی با اشاره به اینکه انتخابات ما در این دوره شاید جزو حساس‌ترین دوره‌های ما در زمان انقلاب است، تصریح کرد: تحریم‌ها جدی و تهدید‌کننده است، از آن طرف زمزمه مداخله نظامی به طور جدی وجود دارد.

غروی با بیان اینکه احتمال دیوانگی بعضی از قدرت‌ها در ارتباط با ما و خلیج فارس وجود دارد، ابراز داشت: اینها می‌خواهند ببینند مردم چه مقدار پای انقلاب ایستاده‌اند اگر مردم در انتخابات بالای 60 درصد حضور پیدا کنند یک وضعیت پیش می‌آید و اگر زیر 60 باشد وضع دیگری پیش می‌آید.

وی گفت: انتخابات این دوره، این طور حساس است باید واقعا وحدت کلمه و خیرخواهی در میان دلسوزان انقلاب باشد و حرف‌هایی که نفاق برانگیز است انسان به زبان نیاورد و کسانی که تاثیرگذارند باید شرایط مناسبی را پدید بیاورند برای اینکه مردم در انتخابات خوب شرکت کنند.

 

* برای امنیت و راه خود در انتخابات سنگ تمام بگذاریم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر ما حتی نسبت به امنیت و رفاه خودمان دلبستگی داریم باید در این انتخابات سنگ تمام بگذاریم در غیر این صورت وضعیت به گونه‌ای دیگر ممکن است رقم بخورد.

وی ابراز داشت: امیدواریم دهه مبارک فجر زمینه‌ای باشد تا ما بار دیگر یک بازبینی نسبت به این 30 ساله داشته باشیم و به ارزش‌های انقلاب توجه داشته باشیم.

غروی با بیان اینکه مسئولان ما مسئولان ارزشی هستند، اظهار داشت: حکومتی که در راس آن ولی فقیه است بسیاری از ارزش‌ها را می‌تواند به وجود آورد.

وی اشاره به اینکه باید قدر انقلاب را بدانیم، گفت: باید توجه داشته باشیم همه انتقادهایی که گاهی اوقات در بعضی زمینه‌ها داریم، اگر با واقعیت‌های درست بتوانیم برخورد کنیم با این امکانات و شرایطی که الان داریم در هر زمینه‌ای که حساب کنیم انقلاب موفق و کارآمد بوده و توفیقات خوبی داشته است.

 

* ایران در منطقه نقش کلیدی دارد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ایران نقش کلیدی در منطقه دارد، افزود: این نعمت، نعمت بزرگی است و در زمینه‌های مختلفی توفیقات بسیار زیادی وجود داشته است اما به هر حال نباید هیچ‌گاه قانع باشد.

وی با اشاره به دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: می‌بینیم این مقدار دشمن داریم و شمشیر را از رو بسته‌اند و مقدار زیادی از آن به خاطر ترس از جمهوری اسلامی ایران است و این می‌طلبد مردم و مسئولان هوشیارتر باشند.

غروی با بیان اینکه باید در 22 بهمن سرمایه‌گذاری بیشتر شود، اظهار داشت: حضور مردم در تظاهرات 22 بهمن نقش اساسی دارد و قدرت فعالیت و مانور را از آنها می‌گیرد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول