اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات خوزستان در همایش ‌سرپرستان خبرگزاری فارس در استان‌ها‌:

نماینده مجلس باید از عزت و دین مردم دفاع کند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان گفت: خواهان حضور افرادی در این رقابت هستیم که از عزت و دین مردم دفاع کرده و شروط و استانداردهای لازم برای حضور در عرصه را داشته باشند

نماینده مجلس باید از عزت و دین مردم دفاع کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حمید قناعتی ظهر امروز در همایش سراسری سرپرستان خبرگزاری فارس در استان‌ها که در سالن اجتماعات باشگاه گلستان برگزار شد، اظهار کرد: چون شرایط در جامعه به گونه‌ای است که ریزش گاهی شدید می‌شود باید مانده و کار کنیم تا این ریزش در انتخابات به وجود نیاید.

وی از آمار نامزدهای ثبت نام کرده استان خوزستان برای نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت و افزود: در روزهای ابتدایی ثبت‌نام 318 نفر نام‌نویسی کرده که در ادامه راه 14 نفر از آنها انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان در همین خصوص اضافه کرد: در انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی 309 کاندیدا ثبت‌نام کرده که در نهایت 213 نفر یعنی 54 درصد افراد مجوز لازم را کسب نکرده که این آمار در انتخابات پیش‌رو به 189 نفر یعنی نزدیک به 62 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در هیئت نظارت در هیئت‌های اجرایی انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی 52 نفر رد صلاحیت شده که تمام تلاش خود را به کار بسته این مقدار را به حداقل رسانده تا به فراگیری حضور حداکثری همه مردم کمک کنیم.

قناعتی از برخی علت‌های رد صلاحیت برخی از کاندیداهای ثبت نام کرده گفت و تصریح کرد: خواهان حضور افرادی در این رقابت هستیم که از عزت و دین مردم دفاع کرده و شروط و استانداردهای لازم برای حضور در عرصه را داشته باشند.

وی هم‌چنین از آخرین اخبار افراد رد یا تایید صلاحیت شده در استان خوزستان گفت و اضافه کرد: در دو روز گذشته تعداد 18 کاندیدا که پیش از این شرایط احراز صلاحیت را کسب نکرده بودند، تایید شده که در این بین نام تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی نیز دیده می‌شود.

وی در پایان افزود: به دنبال آن هستیم با انجام بررسی‌های لازم تا پایان وقت قانونی که شورای نگهبان در اختیار ما گذاشته آمار تعداد کاندیداهای حائز صلاحیت را به حداکثر برسانیم.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول