اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ‌قرائتی:

حضور پرشور مردم در انتخابات باعث شکست دشمن می‌شود

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام محسن قرائتی گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات سبب شکست دشمن می‌شود.

حضور پرشور مردم در انتخابات باعث شکست دشمن می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در نخستین کنگره ملی مهدویت در دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار  داشت: در انقلاب اسلامی هر حرکت فرهنگی ‌زیر میلیونی انجام  شود خسارت بار بوده و حتی باید در دعا و نیت نیز نیت میلیونی داشته باشیم چرا که  انسان‌ها محدودیت در زور، علم وپول داشته و در نیت محدودیتی ندارند.

وی با اشاره به اینکه در تحلیل‌ها و حماسه‌های سیاسی باید از عبارات قرآنی استفاده شود، گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات سبب شکست دشمن می‌شود.

وی بیان داشت: توحید قلعه الهی است و حضور امام زمان(عج) در زمین واجب است، اینکه گفته می‌شود چگونه امام زمان (عج) در سن چهارسالگی به امامت رسید چگونه است که بشر توانسته علم را از فلزی به فلز دیگر انتقال دهد ولی خداوند نمی‌تواند علم امام علی(ع)، امام جعفرصادق(ع)و امام حسن عسگری را به امام زمان (عج)انتقال دهد.

قرائتی با اشاره به اینکه انتظار حالت نیست بلکه عمل است و باید با تلاش همراه باشد، تصریح کرد: آیا ما در زندگی خود عادل بودیم، آیا آنقدر که به دروس حوزه توجه داشته به امام زمان(عج) توجه داشتیم .

وی اذعان داشت: باید کار فرهنگی ما ماندگار باشد، کار فرهنگی شاه عباس ماندگار شد آیا با این بودجه‌های فرهنگی که در اختیار ما قرارمی‌گیرد توانستیم کار فرهنگی ماندگاری انجام و آن را به صورت کتاب به نسل‌های آینده انتقال دهیم زیرا برای ماندگاری کار فرهنگی نیاز است به قرآن مزین شود.

قرائتی بیان داشت: حوزویان بدانند که بدنه منبر باید قرآن باشد و در تحلیل‌های سیاسی و حماسی خود از آیات قرآن استفاده کنیم تا سبب تقویت اعتقاد مردم شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند کاری را که سبب خشم دشمن می‌شود را از اعمال صالح برشمرد، اظهارداشت: حضور مردم در انتخابات و نماز جمعه و حرکت‌های معنوی سبب خشم دشمن می‌شود گله‌های داخلی را کنار گذاشته و به فکر دشمن باشید.

 

* مازندران فقط 40 مفسر قرآن دارد

 

قرائتی مازندران را نخستین استان در حرکت تفسیری دانست و بیان داشت: در مازندران تنها 40 مفسر قرآن وجود دارد در حالی که سه هزار هیئت عزاداری و مذهبی داشته و باید سه  هزار مفسر مشغول فعالیت باشند.

قرائتی افزود: در کار فرهنگی مشکل ما امکانات نیست بلکه ایمان و اعتقاد کمرنگ شده و کسی حال مطالعه ندارد و گرنه تعداد کتاب‌های ما در کتابخانه کم نیست چرا آنگونه که به درس‌های حوزوی توجه شده به قرآن و نهج‌البلاغه توجه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: کار فرهنگی آمریکا این است که سکس خود را به کشورها ارسال می‌کند چطور ما نتوانستیم محصولات مذهبی  خود را ارسال کنیم، باید این دستاورد و مقالات این کنگره به صورت کتاب در اختیار کل مردم مازندران به خصوص جوانان ما قرار گیرد تا این کار فرهنگی ماندگار و الگویی برای دیگر استان‌ها شود.

انتهای‌پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول