اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 20 درصدی کشت حبوبات در اراضی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال زراعی جاری یک هزار و 800 هکتار از اراضی این استان به زیر کشت حبوبات دیم رفته است که نسبت به سال زراعی گذشته حدود 20 درصد رشد داشته است.

رشد 20 درصدی کشت حبوبات در اراضی چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مسعود میرزایی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل، اظهار داشت: در سال زراعی گذشته در بیش 8 هزار هکتار از اراضی زراعی استان انواع حبوبات کشت شد.

وی افزود: از این میزان سطح حدود 6 هزار هکتار به کشت حبوبات آبی و حدود 2 هزار هکتار به کشت حبوبات دیم اختصاص یافت.

میرزایی با بیان اینکه از این میزان سطح حدود 17 هزار و 300 تن حبوبات برداشت شد، گفت: از مجموع حبوبات برداشت شده 15 هزار و 100 تن حبوبات آبی و 2 هزار و 200 تن حبوبات دیم بود.

مدیر زراعت اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: در سال زراعی جاری تاکنون حدود یک هزار و 800 هکتار از اراضی به زیر کشت حبوبات دیم رفته است که نسبت به سال زراعی گذشته حدود 20 درصد رشد داشته است.

وی گفت: حبوبات دیم در آذر ماه و اسفند ماه و حبوبات آبی از نیمه دوم فروردین تا نیمه اول اردیبهشت ماه کشت می شود و شهریور ماه نیز حبوبات را برداشت می کنند.

میرزایی با بیان اینکه حبوبات آبی شامل نخود، لوبیا، عدس، ماش و حبوبات دیم شامل نخود و عدس است، افزود: ارقام کشت نخود دیم شامل ارقام اصلاح شده آزاد و هاشم و ارقام عدس دیم شامل کیمیا، کوهین قزوین، لاین ILL6037  است.

وی در ادامه با بیان اینکه این استان از مزیت نسبی بالایی برای ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی برخوردار است، گفت: به برکت تلاش خدمتگزاران بخش کشاورزی، در سایه فرهنگ جهادی، استفاده از روش‌های نوین کشاورزی و فعالیت تولیدات بخش کشاورزی در استان به بیش از یک میلیون تن افزایش یافته که امنیت غذایی استان را تا حد بسیار زیادی تامین کرده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی توانست تحولی شگرف در صنعت کشاورزی و تولیدات مواد غذایی به‌وجود بیاورد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول