اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی اراک

چهارمین همایش ملی حبوبات در اراک برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی از برگزاری چهارمین همایش ملی حبوبات به میزبانی اراک 19 و 20 بهمن‌ ماه در اراک خبر داد.

چهارمین همایش ملی حبوبات در اراک برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر داودی‌راد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت حبوبات در سلامت غذایی و ارزش غذایی آن همایش ملی حبوبات هر دو سال یک بار در کشور برگزار می‌شود که امسال چهارمین همایش علمی حبوبات به میزبانی اراک و به همت مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ارائه دستاوردهای تحقیقات حبوبات کشور، بررسی جایگاه حبوبات در بهبود نظام‌های زراعی، بررسی چالش‌های فراروی تولید حبوبات، بررسی چگونگی به کارگیری فناوری‌های نوین در تولید پایدار حبوبات، بررسی جایگاه حبوبات در تغذیه انسان و تبادل دانش هم‌اندیشی محققان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی با بیان اینکه این همایش در شش محور اصلی برگزار می‌شود ادامه داد: این محورها شامل به‌زراعی حبوبات، تنش‌های زیستی و غیر‌زیستی حبوبات، موضوعات اقتصادی، اجتماعی، بازاریابی و صادرات حبوبات، به‌نژادی و بیوتکنولوژی، نیازهای غذایی، کود و تغذیه و جنبه‌های فنی و مکانیزاسیون کشاورزی حبوبات است.

داودی‌راد افزود: با اعلام فراخوان ارسال مقالات بیش از 600 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد 547 مقاله به عنوان مقالات قابل بررسی انتخاب و کار داوری آنها آغاز شد.

وی با بیان اینکه تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش نسبت به سه همایش قبلی از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است ادامه داد: در نخستین همایش ملی حبوبات که در سال 84 برگزار شد 245 مقاله، دومین همایش که در سال 86 برگزار شد 319 مقاله و در سومین همایش که در سال 89 برگزار شد 203 مقاله ارسال شده بود که امسال تعداد ارسال مقالات افزایش قابل توجهی داشته است.

سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی با اشاره به تشکیل ستاد برگزاری این همایش خاطر نشان کرد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی به عنوان رئیس ستاد همایش، مدیران و معاونان سازمان جهاد به عنوان کمیته راهبری و سیاست‌گذاری، رئیس و معاونان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان به عنوان اعضای این کمیته انتخاب شدند.

داودی‌راد ادامه داد: به منظور برگزاری هر چه بهتر این همایش کمیته علمی و اجرایی نیز تشکیل شده است که هر کدام از این کمیته‌ها زیر کمیته‌هایی همچون کمیته داوران، کمیته علمی، تبلیغات و فوق برنامه، مالی و پشتیبانی، اسکان، تغذیه و... را در خود جای داده‌اند.

به گفته وی کمیته داوران متشکل از 50 داور است که کار بررسی و داوری مقالات ارسالی را بر عهده دارند.

سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی اظهار کرد: از بین مجموع مقالات ارسالی 25 مقاله به صورت شفاهی و 363 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد که خلاصه و چکیده مقالات در قالب کتاب و سی‌دی چاپ، تکثیر و توزیع خواهند شد.

داودی‌راد برقراری تعامل بین مرکز تحقیقات و دانشگاه‌ها، فراهم‌سازی زمینه ارسال مقالات از طریق فضای مجازی و افزایش تعداد مقالات ارسالی را از مزیت‌های این همایش نسبت به همایش‌های قبلی عنوان کرد.

وی برگزاری نشست و کار‌گاه‌های تخصصی و برپایی نمایشگاه را از برنامه‌های جنبی این همایش برشمرد.

انتهای پیام/ج10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول