اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتری شهری استانداری خراسان شمالی:

ارتقای روستا‌ها به شهر نیازمند مصوبه دولت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتری شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: ارتقای روستاهای بزرگ این استان به شهر نیازمند مصوبه دولت است.

ارتقای روستا‌ها به شهر نیازمند مصوبه دولت است
گل‌محمد الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: مناطقی که استحقاق ارتقا به شهر را داشته باشند، باید پس از تصویب کارگروه در دولت نیز مصوب شود.

وی با اشاره به وجود روستاهای بزرگ در خراسان شمالی افزود: البته این ارتقا نیازمند وجود زیرساخت‌های لازم نیز است.

الهی در بخش دیگری از کسب درآمد ۶۲۰ میلیارد ریالی شهرداری‌های این استان طی امسال خبر داد و گفت: این میزان درآمد توسط ۱۸ شهرداری خراسان شمالی از محل عوارض‌ها، صدور پروانه و... محقق شده است.

وی بودجه پیش‌بینی شده برای شهرداری‌های این استان در سال مالی ۹۰ را هزار و یک میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: تاکنون حدود ۶۲ درصد از بودجه شهرداری‌ها تحقق یافته است.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی یادآور شد: ۶۱ درصد از اعتبارات شهرداری‌های استان در بخش عمرانی و ۳۹ درصد برای مصارف جاری هزینه می‌شود.

وی با تأکید براینکه شهرداری‌های استان باید تا قبل از اسفند بودجه سال آینده را تدوین کنند از شهرداری‌های خراسان شمالی خواست تا نسبت به تسریع تهیه بودجه سال آینده شهرداری‌ها اقدام کنند.

الهی همچنین با اشاره به وجود ۷۰۰ کد تعرفه‌ایی در شهرداری‌های این استان گفت: تمام عوارض‌ها و وجوهی که درآمدهای شهرداری‌‌ها را شامل شده از این کد‌ها تأمین می‌شود.

وی تعداد کارکنان شهرداری‌های خراسان شمالی را ۳ هزار و ۴۰۰ نفر برشمرد و افزود: ‌۱۱۴ نفر نیروی جدید نیز پس از انجام مراحل قانونی به استخدام شهرداری‌های ۱۸ گانه استان در خواهند آمد.

انتهای پیام/ی20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول