اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی خبر داد

فرسودگی 35 درصد تاسیسات آبرسانی به روستاهای آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: 35 درصد تاسیسات آب روستاهای آذربایجان غربی فرسوده هستند.

فرسودگی 35 درصد تاسیسات آبرسانی به روستاهای آذربایجان غربی

رسول اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در سطح استان شاهد فرسودگی قابل توجهی در تاسیسات را شاهد هستیم.

وی متوسط عمر تاسیسات در بخش آب روستایی را 25 تا 30 سال اعلام کرد و افزود: در سطح کشور در زمینه بحران آب برنامه تدوین شده نداریم باید مدیریت اصولی در این زمینه در سطح کشور انجام گیرد که این برنامه‌ها باید به سوی تاثیرگذاری بیشتر برای بهبود تاسیسات آب شرب روستایی سبب شود.

این مسئول به مهمترین راه‌های برون‌رفت از مشکل کم آبی اشاره کرد  و گفت: در مرحله نخست باید در بخش کشاورزی وارد شد و در این راستا اولویت توجه شامل افزایش بهره‌وری آب از طریق تغییر الگوی کشت، بالا بردن راندمان آبیاری و استفاده از شیوه‌های مدرن آبیاری در حوزه کشاورزی است.

اکبری توجه به بحث آمایش سرزمین را در این زمینه موثر دانست و تصریح کرد: توجه به بحث آمایش سرزمین و ظرفیت آبی کشور، مهار رشد جمعیت و جلوگیری از رشد کلان شهرها، کنترل رشد تقاضای آب آشامیدنی و بهداشتی می‌تواند ما را در این امر مهم یاری رساند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر کمبود در منابع مالی دولت وجود دارد که نیار است بخش خصوصی در این زمینه ورود یابد.

این مسئول با اشاره به سیاست و استراتژی بخش آب، اعلام کرد: افزایش بهره‌‌وری، حمایت از طرح کاهش مصارف آب، ایجاد سامانه نوین تامین و توزیع آب، اعمال مدیریت جامع نگر و پیوسته در حوزه آبریز، حفاظت پایدار کمی و کیفیت منابع آب، به‌کارگیری روش‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی از استراتژی‌های بخش آب است که می‌تواند ما را در مدیریت بخش آب کمک کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول