اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار هرمزگان مطرح کرد؛

ارتقای سلامت میکروبی آب شرب روستاهای هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: در پی انجام اقدامات متعدد، سلامت میکروبی آب شرب روستاهای استان به حد مطلوبی رسیده است.

ارتقای سلامت میکروبی آب شرب روستاهای هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبد‌الحمید حمزه‌پور عصر شنبه در نشستی در رابطه با تشریح عملکرد آبفار در هرمزگان با بیان اینکه رساندن آب سالم و استاندارد به دست مشترکان مهمترین دغدغه آبفار است، اظهار داشت: در راستای نظارت و کنترل آب‌شرب روستاها تعامل خوبی با مراکز بهداشت برقرار شده است.
وی ادامه داد: از مجموع شبکه آبرسانی در روستاهای استان 320 مورد آزمون میکروبی منابع، 5 هزار و 160 مورد آزمون میکروبی شبکه، 304 آزمون میکروبی شیمیایی، 668 مورد آزمون فیزیکی شیمیایی و طی شش ماهه نخست سال‌جاری همچنین 313 هزار مورد کلرزنی انجام شده است.
این مسئول ابراز داشت: این کلرزنی به صورت ماهیانه و موارد آزمونی از روزانه تا شش ماهه انجام می‌شود که نتایج آزمایشات نشان دهنده مطلوبیت میکروبی و سلامت آب‌شرب روستاهاست.
حمزه‌پور، میزان کلر آزاد و باقیمانده را 100 درصد ذکر کرد و افزود: این آمار بیانگر سلامت آب روستاهاست که توسط واحد کنترل کیفیت آب بررسی می‌شود.
وی ادامه داد: در شش ماهه سال‌جاری با راه‌اندازی 55 دستگاه کلرزنی محلولی و 15 دستگاه کلرزنی گازی و تعویض کلرزن‌های مستعمل، تحول و رشد بی‌سابقه‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته اتفاق افتاده و سلامت میکروبی آب به حد مطلوب رسیده است.
مدیر عامل شرکت آبفار هرمزگان، هزینه تاسیسات کلرزنی و متعلقات را بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان و افزود: طی این مدت روستاهایی که از لحاظ کلرزنی مشکل داشته و یا امکان کلرزنی در آنها میسر نبود به دستگاه‌های کلرزنی مناسب تجهیز شدند.
وی سلامت آب‌شرب روستاها را از حیث میکروبی تایید کرد و بیان داشت: با وجود اینکه منابع آبی استان با مشکل شوری آب دست و پنجه نرم می‌کند و استان هرمزگان با حداقل بارندگی‌های سالانه روبروست اما هیچ گونه موارد میکروبی در آزمایشات انجام گرفته، مشاهده نشد و کنترل سلامت آب به طور مرتب در حال انجام است.
به گفته وی کلرزنی و آزمایشات آب‌شرب روستاها به طور مداوم انجام می‌شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: در حال حاضر گندزدایی واحدها، آزمایش و نمونه برداری در شهرستان‌های رودان، پارسیان، سیریک، بندرعباس و جاسک به بخش خصوصی واگذار شده و با در اختیار گذاشتن امکانات در جاهایی که با کمبود نیرو مواجهیم از توان بخش خصوصی در این راستا استفاده می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول