اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

منشور اخلاقی انتخابات در خراسان شمالی تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی گفت: منشور اخلاقی انتخابات در استان تدوین و بین کاندیدا‌ها توزیع می‌شود.

منشور اخلاقی انتخابات در خراسان شمالی تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، ابوطالب شفقت در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به حضور گسترده مردم در صحنه‌های مختلف که به نوعی پشتیبان مسئولان هستند گفت: خوشبختانه با وجود همه مسائل و مشکلاتی که در ایران توسط استکبار ایجاد شده است مردم همه سختی‌ها و فشار‌ها را تحمل کردند و فرآیند رو به رشدی را در جامعه شاهد هستیم.

وی با اشاره به دستور نشست شورای فرهنگ عمومی نسبت به انتخابات بیان داشت: در استان شاهد مشارکت داوطلبان انتخابات از همه نگرش‌های فکری و سیاسی در استان هستیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که انتخابات به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تأکید کرد: امروز انتخابات باید برای شهروندان به تکلیف سیاسی و دغدغه تبدیل شود.

شفقت احصا کردن مؤلفه‌های اثرگذار فرهنگی در حوزه اطلاع‌رسانی را ضروری دانست و گفت: از طریق حوزه‌های مختلف اثرگذار هم چون صدا و سیما، روحانیت و بسیج نسبت به تبدیل شدن این مهم به فرهنگ عمومی اقدام کنیم.

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز نیز در این نشست با بیان اینکه در همه مسائل زندگی باید فرهنگی روشن، فاخر، عقلانی و شرعی داشته باشیم، اظهار داشت: انتخابات باید انتخاباتی اسلامی و عقلانی باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر حاکم بودن فضای شور و نشاط انتخاباتی افزود: این شور و نشاط باید شکل صحیحی داشته باشد و هیچ کاندیدایی حق ندارد علیه کاندیدای دیگری سخن بگوید.

وی بر شکل‌گیری گروه حقیقت‌جو که بر اوضاع انتخابات و نحوه تبلیغات نظارت داشته باشد تأکید کرد و گفت: آگاه سازی مردم و برگزاری انتخابات قانونی و شرعی ضرورتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سید کریم سجادی معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه اخلاق انتخاباتی علاوه بر کاندیدا‌ها برای مردم و مجریان انتخابات است، گفت: قانون‌محوری و قانون‌گرایی، فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌ها، دین‌محوری و ارزش‌گرایی، احساس تعلق و مسئولیت، جمعی و مشارکت گسترده از جمله مؤلفه‌هایی است که باید نسبت به تبیین آنها اقدام شود.

حسین ثابت‌قدم سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز در ادامه با تبریک دهه فجر به عنوان نقطه عزیمت همه تحولات اساسی و شگرف در تاریخ ایران و مظهر وحدت ملی و آرمانخواهی ملت بزرگ ایران گفت: تبیین منشور توسعه قرآن و تشکیل کمیته قرآنی تصویب نهایی شاخص‌های فرهنگ عمومی استان و بررسی مصوبه شورای فرهنگ عمومی مبنی بر وظایف شورای فرهنگ عمومی استان‌ها در قبال انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی از مواردی است که در این جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برگزاری نشست با حضور کاندیدا‌ها و مسئولان ستاد کاندیدا‌ها، در دستور کار قرار دادن بندهای چهار و پنج مصوبه شماره ۵۶۵ شورای فرهنگ عمومی کشور مبنی بر انتخابات دوره نهم توسط دستگاه‌های عضو و ارائه گزارش فعالیت‌های انجام گرفته و تهیه منشور اخلاقی انتخاباتی و در اختیار کاندیدا‌ها  قرار دادن از مصوبه‌های این نشست بود.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول