اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خبر داد

توزیع 530 تن واریته‌های گندم در بخش آبپخش

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی آبپخش از توزیع بالغ بر 530 تن واریته‌های گندم در بخش آبپخش خبر داد.

توزیع 530 تن واریته‌های گندم در بخش آبپخش
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش محمداسماعیل شفیعی شامگاه دوشنبه در نشست با مسئولان بخش آبپخش اظهار داشت: آبپخش یکی از قطب‌های کشاورزی استان و شهرستان است و به دلیل موقعیت اقلیمی مناسب زمینه برای توسعه کشاورزی در این بخش مهیاست.

وی افزود: بخش آبپخش به دلیل دارا بودن زمین‌ها و اراضی مستعد در بخش کشاورزی ظرفیت‌های فراوانی در عرصه کشاورزی دارد و مسئولان بخش باید با تلاش و همکاری بیش از پیش زمینه توسعه کشاورزی بخش آبپخش را فراهم آورند.

شفیعی خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی بخش آبپخش در سال‌های اخیر اقدامات ارزنده‌ای در راستای ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان ارائه داده و زمینه‌های توسعه صنعت کشاورزی را در بخش آبپخش هموار کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش اذعان کرد: با توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و رواج صنعت کشاورزی می‌توان زمینه را برای بهبود وضعیت اقتصادی و معاش مردم فراهم آورد.

شفیعی تصریح کرد: در سال‌های اخیر دولتمردان در راستای اقدامات جهادگونه خود زمینه را برای خروج از اقتصاد نفتی فراهم آورده‌اند و با توسعه زیرساخت‌های کشاورزی می‌توان زمینه را برای تحقق این هدف والا و ارزشمند مهیا کرد.

وی ادامه داد: بخش آبپخش یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید خرمای استان است و علاوه بر آن در زمینه کشت صیفی‌جات و غلات نیز استعدادهای بالایی دارد که بهره‌برداری از این استعدادها از اهدافی است که جهاد کشاورزی در این راستا گام برمی‌دارد.

این مسئول بیان کرد:‌ از ابتدای سال جاری شاهد توزیع بیش از 530 تن از ارقام مختلف غلات همچون چمران، کوهدشت، واریناک و ... در بین کشاورزان آبپخشی بوده‌ایم.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش عنوان کرد: تاکنون شاهد بارش بیش از 160 میلی‌متر باران در بخش آبپخش بوده‌ایم و در زمینه زراعت وضعیتی رضایت‌بخش وجود داشته است و امیدواریم روند بارندگی تا پایان سال ادامه داشته باشد تا شاهد بهبود وضعیت کشاورزی منطقه باشیم.

شفیعی اذعان کرد: سال زراعی گذشته به دلیل بارش کم باران و کم‌آبی مزارع کشت دیم گندم غیرقابل برداشت بودند و امیدواریم در سال جاری با بارش باران شاهد بهبود این وضعیت باشیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول