اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی دلفان:

بیش از 100 هزار تن گندم در دلفان تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلفان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 100 هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود.

بیش از 100 هزار تن گندم در دلفان تولید می‌شود
جواد احمد‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دلفان با بیان اینکه شهرستان دلفان با بیش از 110 هزار هکتار اراضی زراعی آبی و دیم یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی می‌باشد، اظهار داشت: این اراضی توسط بیش از 16 هزار بهره‌بردار کشت می‌شود.
وی افزود: سالانه نیمی از این اراضی زیر کشت محصول گندم و جو می‌رود که در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی می‌تواند از لحاظ تولید محصول گندم مقامی بین اول تا سوم را در استان داشته باشد.
احمدپور تصریح کرد: امسال که به لطف مقام معظم رهبری با نام سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده پرسنل جهادگر این شهرستان با به کارگیری تمام امکانات و استفاده از علوم روز و همکاری 116نفر از کارشناسان شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای به یاری کشاورزان شتافته و در سطح 52 هزار هکتار از اراضی نسبت به کشت گندم اقدام کرده‌اند.
وی اظهار داشت: در این زمینه حدود 10 تن انواع کود شیمیایی، پنج تن بذر اصلاح شده و دو تن انواع سموم قارچ بین کشاورزان گندم کار توزیع شده است.
مدیر جهاد کشاورزی دلفان با بیان اینکه 108 نفر از کشاورزان دلفانی در خصوص کشت مکانیزه گندم آموزش دیده‌اند، گفت: با توجه به بارندگی‌های به موقع و مناسب پاییزه پیش‌بینی می‌شود، بیش از 100 تن گندم از این مزارع برداشت شود.
وی در ادامه در زمینه بالا رفتن بهره‌دهی زمین‌های کشاورزی خواستار به کارگیری توصیه‌های فنی کارشناسان، استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار و استفاده بهینه از آب شد.
انتهای پیام/و30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول