اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل:

منطقه ویژه اقتصادی فرصت سرمایه‌گذاری در اردبیل را توسعه می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: وجود زیرساختی بی‌نظیر همچون منطقه ویژه اقتصادی سبب می‌شود تا توسعه سرمایه‌گذاری به شکل گسترده و با ابعاد مختلف در استان اردبیل اتفاق بیفتد.

منطقه ویژه اقتصادی فرصت سرمایه‌گذاری در اردبیل را توسعه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد ملاطفی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اردبیل اظهار داشت: با انجام اقدامات قانونی و همچنین تأمین برخی از زیرساخت‌ها هم اکنون منطقه ویژه اقتصادی استان اردبیل آماده حضور سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه‌های مختلف است تا این منطقه روزافزون و با ویژگی‌های خاص توسعه یافته و ابعاد رو به رشد آن همچنان شکل شتاب‌آلود به خود بگیرد.

وی با اعلام این‌که تأمین زیرساخت‌ها هم در شهرک‌های صنعتی و هم منطقه ویژه اقتصادی جز اولویت‌های کاری در سال آینده است، تصریح کرد: ما در تلاش هستیم در همین راستا آسفالت معابر قابل تردد در شهرک‌ها را تکمیل و زمینه بهره‌مندی سرمایه‌گذاران را به شکل شایسته و به سهولت فراهم آوریم.

ملاطفی در ادامه سخنان خود به اولویت دیگر این شرکت در رسیدگی به شبکه فاضلاب و استقرار ماشین‌آلات آتش‌نشانی را اشاره کرد و افزود: ما در اولین فرصت این کار را انجام می‌دهیم و در تلاش هستیم با این حرکت بخش عظیمی از فعالیت‌های خودمان را درست و دقیق و به معنای واقعی ساماندهی کنیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود وظیفه اصلی شهرک‌های صنعتی را با توجه به سیاست دولت در توسعه صنایع و واحدهای تولیدی تهیه و تأمین نیازمندی‌های اولیه و زیرساختی توصیف کرد و ادامه داد: مشکل عمده در جذب اعتبارات برای اجرای پروژه‌ها است که با وجود رایزنی‌های مختلف با مسئولان استان انتظار می‌رود بخشی از نارسایی‌ها در این حوزه برطرف شود.

به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل خاطرنشان کرد: هنوز برخی مؤلفه‌ها و تفکرات مورد انتظار در ترغیب سرمایه‌گذاران برای حضور در استان اردبیل شکل نگرفته که ما با تمام توان و با حمایت‌های مناسب از سرمایه‌گذاران در تلاش هستیم این ذهنیت را اصلاح و حوزه صنعت و تولید را رونقی مضاعف ببخشیم.

ملاطفی شرایط ویژه استان اردبیل در جذب سرمایه‌گذاران را یادآور شد و اضافه کرد: ما بایستی برای حضور سرمایه‌گذاران مشوق‌هایی را در نظر بگیریم و امتیازاتی را برای آنها قائل شویم تا این امر اتفاق بیفتد.

وی گفت: معافیت‌های مالیاتی و گمرکی همچنین ارایه تسهیلات ویژه بانکی از جمله این امتیازات و مزایا است که در کنار اصلاح برخوردها و نگرش‌ها به حوزه ترغیب سرمایه‌گذاری می‌توان در این امر موفق عمل کرد.

ملاطفی همچنین به فعالیت 15 شهرک و ناحیه صنعتی در استان اشاره کرد و افزود: تمام این شهرک‌ها و مجموعه‌های تولیدی و صنعتی از زیرساخت اولیه نظیر آب، برق، گاز، شبکه فاضلاب و آسفالت گذرگاهشان برخوردار است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول