اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بهار خبر داد

احداث منطقه ویژه اقتصادی در بهار

خبرگزاری فارس: شهردار بهار از احداث منطقه ویژه اقتصادی در شهر بهار خبر داد.

احداث منطقه ویژه اقتصادی در بهار
علی‌اصغر شیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به برگزاری نشست مشترک شهرداران شهرستان بهار و فرماندار این شهرستان، اظهار کرد: این نشست در راستای آغاز عملیات اجرایی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان بهار برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه شهرداران شهرستان بهار یعنی شهرهای بهار، لالجین و صالح آباد ضمن اعلام موافقت در خصوص احداث منطقه ویژه اقتصادی، مقرر شد اقدام کننده این مهم بوده و پیگیری امور را نیز انجام دهند که در این راستا مناطقی را به‌عنوان طرح موضوع به استانداری پیشنهاد دهند.
شهردار بهار اضافه کرد: مقرر شده است که پس از پیشنهاد طرح‌های بررسی شده توسط شهرداران بهار و ارسال به دفتر امور اقتصادی استانداری، طرح مطالعاتی تهیه و  طی مراحل قانونی، طرح، برای تصویب هیئت وزیران ارسال شود.
وی خاطرنشان کرد: در نشست مشترک شهرداران و فرماندار بهار، با توجه به شاخصه‌های مورد توجه در راستای ایجاد منطقه اقتصادی چون دسترسی به ساختارهای زیربنایی نظیر آب و برق و گاز، نزدیکی به وسایل ارتباطی چون راه آهن، بزرگراه و ... شش منطقه مورد توجه قرار گرفته است.
شیری گفت: مقرر شده پس از پیگیری‌های لازم از طریق دفتر امور اقتصادی استانداری همدان و با توجه به مصوبه موجود، یکی از شش نقطه پیشنهادی مشخص شده، یک مورد برای بررسی و مطالعات بیشتر توسط کارشناس مورد مطالعه قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه به دلیل تصویب کلیت طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهر بهار، این طرح در نهایت به مجلس شورای اسلامی انتقال داده می‌شود، تصریح کرد: در دور دوم سفر هیئت دولت به همدان در سطح استان دو منطقه ویژه اقتصادی در اسدآباد و در بهار مصوب شده که عملیات احداث آن در بهار طی دو هفته آینده آغاز می‌شود.
شهردار بهار در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: محوریت بحث منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان بهار بر موضوع صادرات صنایع غذایی و صنایع دستی است که با این وصف می‌تواند موجب رونق و شکوفایی اقتصادی این منطقه نیز باشد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول