اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

منطقه ویژه اقتصادی بدون حضور بخش خصوصی بی‌معناست

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: فعالیت منطقه ویژه اقتصادی بدون حضور بخش خصوصی بی‌معناست و امکان تحقق اهداف و آرمان‌ها وجود ندارد.

منطقه ویژه اقتصادی بدون حضور بخش خصوصی بی‌معناست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مسئولان دولتی و بخش خصوصی در مورد فعالیت منطقه ویژه اقتصادی نمین اظهار داشت: دولت بنای ورود به چنین مجموعه‌های اقتصادی را ندارد چرا که ایجاد و دایر شدن منطقه ویژه اقتصادی فرصتی استثنایی و زمینه مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است تا امر تولید، ‌اشتغال و کارآفرینی رونق مضاعف پیدا کند.
این مسئول در ابتدای این جلسه یاد و خاطره شهدای قیام 19 دی مردم قم و همچنین شهدای کربلای 5 را گرامی‌داشت و افزود: این حوادث هر چند خسارت مادی و معنوی زیادی به همراه داشت اما برای نظام ما ثمرات بسیاری را نیز به همراه داشته به طوری که اسباب پایداری و مقابله ملت ما را با جسارت‌ها و تعدی‌های دشمن فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: در اعتلای نظام اسلامی و الگوی جامعه آرمانی خدمت به خلق شایسته‌ترین تدبیری است که ما امروز در سنگر حفاظت از ارزش‌های شهدا و دلسوزان نظام باید انجام دهیم.
 
* مساحت منطقه ویژه اقتصادی نمین 9 برابر افزایش یافته است
رئیس ستاد اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی محدوده اردبیل ـ نمین، ابراز داشت: بعد از سال‌ها انتظار این منطقه اقتصادی که در700 هکتار پیشنهاد شده بود به تصویب اولیه مراجع رسمی کشور رسید اما به دلیل اشکالات اجرایی در تصویب نهایی مدتی معطلی ایجاد شد.
وی گفت: این منطقه جزو 23 منطقه مصوب دولت بوده که در نیمه‌های اول امسال با بازنگری انجام شده فضای آن به 6 هزار و 145 هکتار افزایش یافته تا با یک گسترش 9 برابری به معنای واقعی شاهد راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی باشیم.
صابری ادامه داد: در چند ماه اخیر سعی کردیم با واگذاری امور به شرکت شهرک‌های صنعتی زیرساخت‌های موردنیاز را برآورد،‌ ارزیابی و برای اجرای آن اقدام کنیم به گونه‌ای که نقشه‌های اولیه بعد از تصویب در دبیرخانه منطقه ویژه اقتصادی در دولت و مجلس به صورت نهایی به تصویب رسید تا امروز در یک فرصت استثنایی فضایی در اختیار ما باشد که دیگر کم‌کاری و کاهلی در آن بی‌معناست و امکان جبران کاستی‌ها نیز وجود ندارد.
استاندار اردبیل افزود: در این شرایط که همه زمینه‌ها مهیا است نباید اهمال و سستی را به گردن دیگری بیندازیم و فرصت خدمت را از دست بدهیم.
وی با یادآوری اینکه راه‌اندازی این منطقه ویژه اقتصادی برای بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برون و درون استانی بسیار ارزشمند و حایز اهمیت است، گفت:‌ ما در اولین گام با تعیین مجری این منطقه سعی کردیم کار را به سرعت و با مهیا بودن برخی زیرساخت‌ها و استفاده از امکانات شهرک‌های صنعتی آغاز کنیم تا مشکلی در امور اجرایی این منطقه اقتصادی به وجود نیاید.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود از شهرک‌های صنعتی استان خواست تا با راه‌ انداختن توری برای مسئولان و مدیران اجرایی در حوزه مناطق ویژه اقتصادی و فعالان بخش خصوصی از تجربیات مفید اجرایی و عملیاتی در مناطق تجاری دیگر استفاده کنیم.
وی گفت: در گام اول نیاز است در یک سفر کاری و زیارتی دست‌اندرکاران منطقه ویژه اقتصادی از منطقه سلفچگان در قم بازدید کنند و در کنار آن می‌توان از منطقه آزاد و اقتصادی جلفا بازدید داشت تا اهداف مشترک در حوزه مدیریت و اجرا شکل عملیاتی و اجرایی به خود بگیرد.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول