اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه ویژه اقتصادی سیرجان خبر داد:

سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه ویژه اقتصادی سیرجان گفت: 400 میلیون دلار سرمایه‌گذاری بخش خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان صورت گرفته است.

سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان
به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، عباس سلیمان‌زاده پیش از ظهر امروز در بازدید هیئت مالزیایی از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان اظهار داشت: مجموع سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان یک‌هزار و 200 میلیارد تومان است و هم‌اکنون 38 واحد فعال تولیدی و صنعتی وجود دارد که برای 2 هزار و 500 نفر اشتغالزایی داشته است.
وی با اعلام اینکه شش واحد تولیدی و صنعتی نیز در دست اقدام برای راه‌اندازی و فعالیت است، گفت‌: منطقه ویژه اقتصادی سیرجان نخستین منطقه ویژه اقتصادی کشور است که برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی راه‌اندازی شده است.
سلیمان‌زاده افزود: طی 20 سال گذشته علاوه بر زیرساخت‌های لازم برای تجارت و اقتصاد، 40 واحد تولیدی و صنعتی را به صورت فعال پذیرا شده و با 50 کمپانی ایرانی و خارجی ارتباط تجاری‌، بازرگانی و اقتصادی داریم.
وی با ابراز رضایت از هیئت مالزیایی بیان کرد: هم‌اکنون این منطقه آماده مشارکت در احداث نیروگاه برق است که زیرساخت‌های آن آماده است.
در ادامه این نشست مصطفی منصور رئیس گروه تولید کنندگان مالزی با ابراز رضایت از سفر به سیرجان و پیشرفت‌های صنعتی، تولیدی و اقتصادی منطقه ویژه سیرجان و مجتمع سنگ‌آهن گل‌گهر سیرجان گفت‌: ما پس از مشورت و رایزنی‌های لازم در مرحله اول برای نیروگاه برق در منطقه ویژه سیرجان و سپس سایر مناطق سیرجان همکاری می‌کنیم و دو کشور مسلمان مالزی و ایران بهتر می‌توانند در سرمایه‌گذاری و اقتصاد مشارکت کنند.
سید‌ جلال حسینی مسئول گمرک سیرجان اظهار داشت: سالانه 12 هزار تن کالاهای غیر نفتی به ارزش 65 میلیارد تومان به کشورهای اروپایی‌، آسیایی و غربی صادر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال 40 هزار تن کالاهای نیاز کارخانجات به ارزش 96 میلیون دلار وارد و تجارت اقتصادی ما با وجود تحریم‌ها بسیار مناسب و گسترده است.
به گزارش فارس، این هیئت از مجتمع صنعتی و معدنی گل‌گهر بازدید کردند و از طرح‌های توسعه ابراز رضایت کرده و در همکاری و مشارکت پس از طی مراحل قانونی قول مساعد دادند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول