اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد

پیشبرد اهداف دولت الکترونیک در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام

خبرگزاری فارس: معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از پیشبرد اهداف دولت الکترونیک در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) خبر داد.

پیشبرد اهداف دولت الکترونیک در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام
جهانگیر نجاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: بندر امام خمینی (ره) به‌عنوان یکی از بنادر استراتژیک ملی و منطقه‌ای با بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص و متعهد و استفاده بهینه از ظرفیت‌های عملیاتی اقدام به ارائه خدمات دریایی و بندری برای صاحبان کالا و کشتی و نیز تایید صلاحیت دریانوردان متقاضی گواهینامه‌های بین‌المللی دریانوردی کرده است.
وی افزود: این بندر به‌منظور ارتقای سطح خدمات، انطباق با استانداردهای مدیریتی یاد شده را به صورت یکپارچه در دستور کار قرار داده است.
معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد: نقش مؤثر در اقتصاد ملی و تجارت خارجی به عنوان دومین بندر مهم کشور، نزدیکی به بزرگترین مراکز صنعتی کشور از جمله صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، معادن و ... در نیمه غربی کشور با بیش از 70 درصد تراکم جمعیتی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های مناسب پسکرانه‌ای جاده‌ای، ریلی و هوایی به مراکز عمده صنعتی کشور و برخورداری از ظرفیت‌های قوی برای توسعه صادرات مجدد کالا از عمده دلایل توجه وافر به این بندر در کشور است.
وی ادامه داد: برخورداری از ظرفیت توسعه ترانزیت به کشورهای همسایه در محورهای غربی و شمال غربی کشور و همچنین زمینه‌های مناسب به‌منظور جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی از دیگر علل توجه به این بندر اقتصادی‌ست.
نجاتی در ادامه با بیان اینکه نرم‌افزار صدور مجوز به‌منظور تسهیل در انجام صدور و تمدید کارت‌های مجوز ورود و خروج در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ارتقا یافته افزود: در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و به‌منظور توسعه سیستم‌های آنلاین اداره کل، سطح کیفی فرآیند صدور و تمدید مجوزهای ورود و خروج ارتقا یافته است.
وی بیان داشت: این نرم‌افزار علاوه بر صدور و تمدید مجوز اعم از مدت‌دار و ساعتی، به‌منظور جلوگیری  از بروز خطا و ارائه خدمات بیشتر  به WEBCAM نیز تجهیز شده است.
معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان ادامه داد: با تجهیز سیستم فوق به WEBCAM امکان ثبت چهره از افراد با Resolution مناسب فراهم شده و در صورت نیاز قابلیت انتشار در وب سایت‌های تخصصی اداره فراهم شده است.
وی عنوان کرد: در تغییرات جدید، کد ملی اشخاص و خروج آنها به صورت ساعتی ثبت می‌شود که این امر سبب سهولت در جستجو اشخاص و همچنین کنترل ساعت ورود و خروج آنها در مجتمع بندری می‌شود.
به گفته نجاتی به‌منظور تکریم ارباب رجوع و در راستای پیشبرد اهداف دولت الکترونیک، دسترسی به  فرم‌های صدور مجوز ساخت و بهره‌برداری در سواحل استان از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به نشانی bikport.pmo.ir امکان پذیر شده است.
وی تصریح کرد: به استناد بند 22 از ماده 3 آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی، صدور مجوز تأسیس اسکله و سایر تأسیسات و تجهیزات ساحلی و دریایی ضمن طرح مربوطه با داشتن حق نظارت در اجرا و بهره‌برداری به عهده سازمان بنادر و دریانوردی بوده و در همین راستا اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان عهده‌دار این وظیفه قانونی در سطح استان خوزستان است.
وی همچنین با اشاره به این نکته که هرگونه ساخت و ساز یا بهره‌برداری بدون مجوز غیرقانونی بوده و پیگرد قانونی دارد، تأکید کرد: متقاضیان برای انجام هرگونه ساخت و ساز و بهره‌برداری در سواحل استان باید به‌منظور دریافت مجوز به اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مراجعه کنند. 
معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در پایان گفت: متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر و دانلود فرم‌های روال انجام کار و صدور مجوز مـــی‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به نشانی bikport.pmo.ir مراجعه و از طریق لینک "خدمات و تسهیلات" فرم‌های مربوطه را دریافت کنند.
انتهای پیام/غ10/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول