اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی گرفتار بروکراسی اداری نمی‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی نمین گرفتار نظام بروکراسی نشده و مجوزهای آنها در کمترین فرصت زمانی به صورت گروهی و جمعی صادر می‌شود.

سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی گرفتار بروکراسی اداری نمی‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات احتمالی فعالیت منطقه ویژه اقتصادی در اردبیل، اظهار داشت: دولت خدمتگزار برای مناطق ویژه اقتصادی با توجیه بهره‌برداری تجاری، ‌صنعتی و بازرگانی نگاه ویژه و مناسبی دارد به طوری که در این مناطق تمام بسترهای لازم با هدف روان‌سازی مبادلات داخلی و خارجی فراهم شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند از ابزارهای قانونی بهره بگیرند.
وی با اعلام این‌که زمینه فعالیت منطقه ویژه اقتصادی نمین تجاری، تولیدی، صنعتی و بازرگانی است، تصریح کرد: بعد از تصویب قانون مدیریت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مجلس و دولت زیرساخت‌ها و الزامات اجرایی آنها به تدریج در حال مهیا شدن است تا تجار، بازرگانان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران بتوانند به سهولت در این مناطق سرمایه‌گذاری کرده و به رونق اقتصادی منطقه و استان خود کمک کنند.
صابری به مشوق‌ها و مباحث انگیزشی برای جذب سرمایه‌گذاران در این مناطق اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ده‌ها منطقه آزاد تجاری و بیش از 25 منطقه ویژه اقتصادی دایر شده که فعالیت آنها نشان می‌دهد صنعتگران، تجار و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی با استقبال از سرمایه‌گذاری در این مناطق تلاش می‌کنند از ظرفیت‌های آن استفاده کرده و به رشد و بالندگی مناطق خود کمک کنند.
این مسئول در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه منطقه تعیین شده برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین جز مناطق لم‌یزرع و غیر قابل مستعد برای بخش کشاورزی است، خاطر نشان کرد: زمین در نظر گرفته شده برای احداث منطقه ویژه اقتصادی نمین در جوار شهرک صنعتی دو اردبیل از جمله مناطق کم برخوردار از توانمندی کشاورزی است و ما به همین دلیل این منطقه را برای احداث چنین مجموعه‌ای مناسب دیدیم.
وی به ویژگی دیگر منطقه تعیین شده ویژه اقتصادی نمین از جمله دسترسی آسان به فرودگاه اردبیل، محور ارتباطی اصلی به مرکز استان، همسایگی با کشورهای مجاور، وجود گمرک و فضای تجاری و ترانزیتی مناسب را یادآور شد و اضافه کرد: از سال 85 که ایده راه‌اندازی این منطقه در ذهن مسئولان ایجاد شده با پیش‌بینی 700 هکتار کار شروع شده اما ما بعد از حضور در استان با یک نگاه بلندمدت سعی کردیم این محدوده را تا شش هزار و 145 هکتار افزایش دهیم چرا که احساس می‌کردیم 700 هکتار تعیین شده تنها فضای ساخت انبارها است.
به گزارش فارس، استاندار اردبیل ادامه داد: با توجه به وسعت منطقه و اراضی کم استعداد کشاورزی این فضا را گسترش دادیم و محدوده را مطابق با خواسته و استاندارد تعیین شده برای مناطق ویژه اقتصادی تعیین کردیم.
صابری گفت: ‌در ماه‌های اخیر این افزایش به دقت انجام شده و ما با واگذاری مسئولیت به شهرک‌های صنعتی سعی کردیم زیرساخت‌های این منطقه را مهیا کنیم تا با یک نگرش بلندمدت منطقه ویژه اقتصادی نمین به مجموعه عظیم اقتصادی تبدیل شود.
وی افزود: ما با هیچ مشکلی در توسعه این منطقه از 700 هکتار به شش هزار و 145 هکتار مواجه نبودیم و طراحی‌های لازم و بزرگ را در این زمینه به دقت و مناسب انجام داده بودیم.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول