اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد:

احداث دانشگاه بین‌المللی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان

خبرگزاری فارس: استاندار قم از انجام مطالعات و بررسی‌های اولیه برای ایجاد دانشگاه بین‌المللی در منطقه خبر داد.

احداث دانشگاه بین‌المللی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور با اشاره به روند رو به رشد فعالیت‌های اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: این منطقه به دلیل‌های مزیت‌های مهم از جمله همجواری با مراکز اقتصادی، قرار گرفتن در چهار راه مواصلاتی کشور و نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی به عنوان مرکز اصلی ترانزیت و قلب اقتصاد کشور محسوب شده و فعالیت‌های اقتصادی در این مرکز از روند رو به رشدی برخوردار است.
وی به اقدمات و طرح‌های عمرانی در نظر گرفته شده برای توسعه و رونق و شکوفایی بیشتر منطقه اشاره و تصریح کرد: طرح‌های آبرسانی، اتصال منطقه به راه آهن سراسری و گازرسانی از جمله طرح‌ها و پروژه‌های مهمی است که سبب شده تا در سال‌های اخیر توسعه و رونق منطقه با سرعت و شتاب بیشتری پیگیری شود.
استاندار قم با اشاره به اهمیت تسریع در تکمیل طرح‌های توسعه زیر ساخت‌های منطقه به ویژه طرح اتصال به راه آهن گفت: تکمیل و اجرای طرح‌های یاد شده علاوه بر توسعه و افزایش ظرفیت‌های منطقه، زمینه استقبال مناسب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در منطقه را نیز در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با قرارگیری در مرکز و شاهراه عبوری کشور قابلیت‌های فراوانی برای سرمایه گذاران ایجاد کرده و تأمین امکاناتی همچون خط راه آهن و فرودگاه موجب افزایش سرمایه گذاری در این منطقه خواهد شد.
استاندار قم با اشاره به دیگر ظرفیت‌های منطقه سلفچگان، از انجام مطالعات و بررسی‌های اولیه برای ایجاد دانشگاه بین‌المللی در منطقه خبر داد و گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می‌توانند زمینه راه‌اندازی چنین مراکز علمی در منطقه را فراهم کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور در این جلسه بر احداث دانشگاه بین‌المللی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تاکید کرد.
عبدالله کامکار مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز در این جلسه ضمن گزارشی از اقدامات  انجام گرفته، به رونق فعالیت‌های گمرکی در منطقه اشاره کرد و افزود: بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده، شاخص‌های گمرکات منطقه همه ساله در بخش‌های درآمد، صادرات، ترخیص و سایر فعالیت‌های گمرکی سیر صعودی را طی می‌کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول