اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مبارکه در مجلس:

تحریم‌ها غلو سیاسی و تهدیدهای تو خالی هستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: تحریم‌ها و مانورهای سیاسی غرب را می‌توان با بستن تنگه هرمز پاسخ داد.

تحریم‌ها غلو سیاسی و تهدیدهای تو خالی هستند

علی‌محمد موسوی‌مبارکه‌ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: پیرامون موضوع تنگه هرمز و رویکردی که غرب در برابر کشور ما داشته است می‌توان به پروژه‌ها و طرح‌های شکست خورده که با هدف سست کردن پایه‌های نظام جمهوری اسلامی در طول سی ساله گذشته بوده اشاره کرد.

وی گفت: آمریکا و متحدینش با بکارگیری انواع طرح‌ها، پروژه‌های تحقیقاتی و ابزارهای دیپلماتیک و کارشناسانه را که در اختیار داشته‌اند، تلاش دارد تا به نظام اسلامی ضربه و چالش وارد کنند، اما تصور نمی‌کردند که هر چقدر جلو می‌رویم پایه‌ها و اساس نظام مستحکم‌تر از قبل می‌شود.

نماینده مبارکه در مجلس گفت: غربی‌ها اعتراف دارند که در مورد ایران تصمیم گیری‌ها قابل پیش‌بینی نیست چرا که با اعمال تحریم‌ها و فشارهایی که تاکنون بر کشور ما وارد کرده‌اند هنوز با قدرت تمام به سمت پیشرفت‌ها و توانمندی‌های خود حرکت کرده‌ایم و ایران در بسیاری زمینه‌ها حرف اول را در منطقه خاورمیانه زده است.

وی گفت: از وقوع انقلاب اسلامی تاکنون آمریکا و کشورهای متحدش همیشه با اعمال تحریم‌ها و فشارهای دیپلماتیک خواسته‌اند سد راه پیشرفت کشور شوند، اما نتیجه‌ای نگرفته و تمام سیاست‌های آنان با شکست مواجه شده است.

موسوی افزود: کشورهای اروپایی نیز که در ظاهر با آمریکا و سیاست‌های مداخله‌جویانه او همراهی کرده‌اند، می‌دانند که با اعمال تحریم نمی‌توانند نظام جمهوری اسلامی را از رسیدن به اهداف متعالیش بازدارند.

وی درباره تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا گفت: چین و بسیاری از کشورهای دیگر برای خرید نفت ایران اعلام آمادگی کرده‌اند و به عنوان شریک تجاری ایران در خرید نفت محسوب می‌شوند.

این نماینده در این مورد افزود: جمهوری اسلامی برای جایگزین کردن خریداران نفتی با هیچ مشکلی رو به رو نیست و بسیاری از کشورها آماده خرید نفت از ایران هستند و ایران هم‌چنین با کشورها و بازارهای انبوه خریداران نفتی مبادلات تجاری خوبی داشته و این خود سبب خنثی شدن تحریم‌ها و فشارها می‌شود.

وی گفت: تحریم ایران یک ترفند تبلیغاتی است و اروپا و آمریکا توانایی مقابله با ایران را ندارند و حربه‌های تحریم آنان راه به جایی نمی‌برد.

موسوی تصریح کرد: تحریم‌ها و مانورهای سیاسی غرب را می‌توان با بستن تنگه هرمز پاسخ داد و اینکه کنترل تنگه و مالکیت منطقه‌ای آن در اختیار جمهوری اسلامی است و ما در هر شرایطی از منافع خود دفاع می‌کنیم.

وی گفت: ما از حقوق ملت خود دفاع کرده و تحت هیچ شرایطی در قبال سیاست‌های شکست خورده غربی‌ها از موضع ضعف برخورد نخواهیم کرد و با تمام توان در رسیدن به اهداف و منافع ملی تلاش می‌کنیم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس در ادامه به نهضت‌های بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و جهان فشارهای بیشتری را بر استعمارگران و ابرقدرت‌ها وارد کرده و این نهضت‌ها نوید آزادی و رهایی از یوغ استعمار را به جهانیان می‌دهند.

وی اضافه کرد: تحریم‌ها غلو سیاسی و تهدیدهای تو خالی هستند و ایران با تمام توان در راه پیشبرد اهداف خود مصمم‌تر از قبل عمل می‌کند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول