اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام طائب:

قوانین کشور متناسب با شرایط ظهور وضع شود

خبرگزاری فارس: رئیس قرارگاه عمار گفت: باید نمایندگانی به مجلس نهم راه پیدا کنند که توانایی وضع قوانین متناسب با شرایط پیش از ظهور امام زمان(عج) را داشته باشند.

قوانین کشور متناسب با شرایط ظهور وضع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مهدی طائب پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان قم که در مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: اساسی‌ترین فعالیتی که استکبار در طی این 30 سال پس از انقلاب در دشمنی با ملت ایران انجام داده، تلاش برای ایجاد یاس و ناامیدی بوده است و بهترین راه مقابله با این دشمنی‌ها همان مایوس نشدن و ادامه دادن راه شهدای انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: اگر ملت ایران متوجه شود که چه افقی در آینده برای او در نظر گرفته شده و انقلاب اسلامی تا کجا می‌تواند او را بالا ببرد، هیچ‌گاه در برابر تهاجمات دشمن خود را نمی‌بازد.

رئیس قرارگاه عمار افزود: تمام آحاد ملت باید بدانند که امام خمینی(ره) هدف‌گیری انقلاب اسلامی را تا کجا تعیین کرده تا برای رسیدن به آن خود را آماده کنند.

وی گفت: وقتی بدانیم که چه افق وسیعی پیش ‌روی انقلاب اسلامی وجود دارد، خود را برای رسیدن به این افق آماده کرده و به اندازه آن نیرو فراهم می‌کنیم.

طائب خاطرنشان کرد: هدفی که امام خمینی(ه) برای انقلاب اسلامی تعیین کرد، فراتر از یک انقلاب برای آباد کردن کشور با کسب آزادی و استقلال به تنهایی بود.

وی ادامه داد: امام خمینی(ه) اعتقاد داشت که انقلاب اسلامی که در کشور ایران رخ داده نقش و تاثیرگذاری به وسعت زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) خواهد داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: امام خمینی(ره) به عنوان یک مجتهد از متون دینی این موضوع را استنباط کرده بود که در شرایط کنونی جهان، وظیفه هر شیعه تلاش برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) است.

وی گفت: در سخنان امام راحل بارها شنیده‌ایم که وی اظهار امیدواری می‌کرد، پرچم انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی آن، یعنی امام زمان(عج) برسد.

طائب اذعان داشت: این نکته نشان می‌دهد که امام خمینی(ره) افقی در اندازه تشکیل یک حکومت جهانی برای انقلاب اسلامی پیش‌بینی کرده بود.

وی افزود: زمانی می‌رسد که دنیا از چنگال ستمگران و مستکبران آزاد می‌شود و تا آن روز ما به عنوان شیعه وظیفه داریم این حرکت را با دل و جان یاری کنیم.

رئیس قرارگاه عمار اضافه کرد: اگر این تصویری که امام راحل برای انقلاب اسلامی پیش‌بینی می‌کرد را به طور کامل بفهمیم، به اهمیت بیداری اسلامی پی می‌بریم.

وی گفت: اینکه امروز در کشورهای اسلامی، مردم به پا خاسته و در برابر حکام وابسته خود خروشیده‌اند، نشان از جهانی بودن تاثیرات انقلاب اسلامی دارد.

طائب با بیان اینکه امام زمان(عج) مظهر عدالت در تمام زمان‌ها بوده است، افزود: اگر مردم دنیا با شاخص‌های عدالت آشنا شوند، دیگر حکام ستم‌پیشه را برای حاکمیت بر کشورهای خود تحمل نمی‌کنند.

وی ابراز داشت: بیداری امروز ملت‌های مسلمان و غرش جنبش 99 درصدی‌ها در غرب نتیجه تبیین شاخص‌های عدالت و گشودن باب گفتمان عدالت‌محور توسط ملت مسلمان ایران است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: صدور انقلاب اسلامی که یکی از موضوعات مهم مورد تاکید امام خمینی(ره) بود، با شکل‌گیری بیداری اسلامی تحقق پیدا کرد.

وی با اشاره به تشدید تحریم‌ ایران توسط غرب، گفت: غرب با این کار در واقع خودش را تحریم کرد، چراکه در بازار عرضه و تقاضا، این تولید کننده است که به مصرف کننده نیاز دارد.

طائب عنوان داشت: آمریکا در حال حاضر در بحرانی‌ترین وضعیت ممکن خود بسر می‌برد و با وجود 16 هزار میلیارد دلار بدهی و 18 هزار میلیارد دلار هزینه سالانه، تنها 14 هزار میلیارد دلار درآمد در سال دارد.

وی ادامه داد: جنگ ایران اسلامی با جهان استکبار یک جنگ واقعی است و تا پیروزی کامل جریان حق بر باطل این جنگ ادامه خواهد داشت.

رئیس قرارگاه عمار افزود: جنگ تحمیلی برای ملت ما یک دست‌ گرمی بود تا برای نبرد در صحنه‌های بعدی پیش‌ روی انقلاب آماده شود، تحریم‌ها نیز تمرینی است تا خود را برای سختی‌های پیش از ظهور امام زمان(عج) آماده کنیم.

وی گفت: در زمان جنگ دشمن آن‌قدر قدرت داشت که روزانه صدها جوان پاک از این سرزمین را شهید کند، اما امروز نیروی دشمن آنچنان تضعیف شده که مدت‌ها برنامه‌ ریزی می‌کند تا یک جوان این کشور را به شهادت برساند.

طائب با اشاره به نزدیکی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این انتخابات در شرایط کنونی بسیار برای کشور اهمیت دارد چراکه برای داشتن یک کشور اسلامی ابتدا باید مجلس اسلامی باشد.

وی ادامه داد: ما در مجلس آتی به نماینده‌هایی فهیم، شجاع، اسلامی و متدین نیاز داریم، به این دلیل که شرایط به سرعت در حال تغییر است و برای رسیدن به شرایط ایده‌آل در آستانه ظهور امام زمان(عج) باید قوانین متناسب با شرایط ظهور تغییر کند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول